Carma och Cat

Alla inlägg den 15 december 2011

Av Marie - 15 december 2011 13:58

Allt har sitt slut, till och med Sikta mot stjärnorna kursen hos Eva Bodfäldt.

Vi har gått hos Eva sen Carma var putte liten  och vi har lärt oss massor,  men i dag var det sista gången för oss.

Det var som Eva sa  - du har ju koll på momenten Marie!!...........................och visste det har hon rätt i  MEN  det är allt det här andra som Eva har som gör att man alltid vill "hänga med Eva" sättet att se på hund och träning som bara hon har,  sätten att belöna, inte tänka ritualiserad moment träning, vikten av störningsträning, kedjning av moment utöver det vanliga,  listan kan göras lång -  nästan så jag blir lite tårögd när jag skriver det här. Hon har lärt mig så mycket, älskar hennes finurligheter och härliga sätt


Även i dag kom hon med tänk värda ideer, för i dag blev det mer snack än praktik vilket var kanon bra.

Jag har ju helt glömt bort att kjedja moment på Bodfäldts vis, det som jag gjorde jätte mycket förut men glömt bort på vägen, även rutan-kon träningen har jag glömt bort. Det som satte sig mest efter dagens kurs var

Låt inte hunden gå och slaska vid sidan,  ett helt underbart uttryck ;-)))


Tror ju inte hon blir av med mig så lätt, hittar säkert någon annan kurs framöver vi kan sätta tänderna i ;-)



  Carma 4 månader och Eva

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards