Carma och Cat

Alla inlägg under september 2013

Av Marie - 29 september 2013 20:45

Ja mycket William är det   I helgen har vi träffats mest hela tiden. Carma är lite avis försöker med hela sin uppenbarelse berätta att hon faktisk finns också ( som om jag skulle glömma henne    ) Love är lite mera soft, bryrs sig inte det minsta om guld killen   





Låter oftast Carma och William vara och dom bondar hela tiden, skulle vara så häftigt om dom kunde bli riktiga kompisar, vilket jag tror att det kan bli - i dag var det kex delning   


Träning med Jeanette i dag och såklart var Wille med   


 



Av Marie - 28 september 2013 14:20

I dag blev det fjärr, inkallning , zäta, fjärr, inkallning, zäta, vittring. Carma satte alla skiften, inte ett endaste missförstånd. Känns bra ;)


Av Marie - 26 september 2013 13:09

Fjärr, zäta, inkallning, Fjärr, Zäta, Inkallning, Fjärr, Zäta, Inkallning - Hopp apport   Det var nog den knäppaste kedjan någonsin,  tyckte Carma  . Själv måste jag nog säga att den var genialisk   



Hade en timme med Lotta Linusson i dag och hon köpte direkt min idekedja. Lotta finputsade den med diverse åtgärder om den skulle spricka. Vilket hände några gånger - men carma jobbade på fint engagerade sig mer och mer  ju längre in i kedjan vi kom. Tog åtgärderna bra när det blev fel utan att bli låg eller kletig - inte för att hon blir det men jag vill inte hamna där, aldrig någonsin. Vill att hon ska göra som hon gör VAFANBLEVDETFEL,  Jag provar igen   Skön inställning 


Sen tränade vi ingångar - dom har på sista tiden blivit helt åt fanders?? Fattar ingenting   På tävlingen var det genomgående våran brist. Såklart har det med dålig träning att göra men funderar om det också har med min kroppshållning att göra. Har under några månader gått till en Ostiopat som jobbar med hela kroppen. Märker själv att min gång har blivit annorlunda och min ena fot är rakare,  jag är inte lika sned i axelpartiet plus att axlarna kommit mer bak, höfterna har stabiliserat sig ...........med tanke på hur observant min lilla retrievern är så vem vet - hon kanske inte känner igen sig?   



 

Av Marie - 23 september 2013 13:35


Inte vet jag om det här är rätt melodin för en stabil fjärr  - men det är kul att se hur duktig hon är att stå fast   


Av Marie - 23 september 2013 06:33

Tror nog det var den jobbigaste och nervösaste men roligaste helgen på länge. Ett dödsfall i familjen gjorde att det blev väldigt jobbigt, men det blev till att bara bita ihop.   Konstigt nog klarar man mer än man tror.

Lördagen tillbringade jag och Carma ute på Värmdö BK. Vi har varit där två gånger tidigare och inspirerat Värmdö ekipagen. Det blev tydligen så lyckat så nu blev jag, Carma och Ulrika tillfrågade om vi ville komma en hel dag och inspirera Värmdös instruktörer. Jag var väldigt tveksam, vanliga hund ägare är väl en sak men instruktörer   Kändes skit läskigt. Men jag blev övertalad, Ulrika var väldigt påstridig och Carma kunde tänka sig att visa upp sig igen   Sagt och gjort...........


Det var ett gäng härliga vetgiriga människor och med fina välutbildade hundar. Dagen blev jätte trevlig  och tiden bara sprang iväg.



Kom hem klockan 17.00 nöjd och glad, lade Värmdö åt sidan och började fokusera på Söndagens tävling. Ett delmål var bestämt......... KLARAZÄTAT och göra alla skiften i FJÄRREN  ( hur svårt kan det vara) Planen var klar i huvudet hur det skulle gå till, i alla falll av mig - bara att övertala Carma om uppgiften   


Vi började att klia oss i sitt i grupp FAN jävla klåda (förlåt) men man blir galen - inget jag kan rå på så jag släppte det snabbt   


Fin ingång på plan (så nöjd) 8,5 på ff ................förberedde mig och vi tog zätat med en 10:a   Jo jag blev faktiskt väldigt glad - kunde ha gått av planen, syftet med tävlingen var klart. 

Vi fortsatte  ...................  Inkallning 7p - dubbelkommando på ligg   ..........sen följer 4:ra nior avdrag för sneda sättanden. Fjärren - hon gör alla skiften men rör sig för mycket i domarens smak (i min med) 5p


Jamen jag är nöjd trots dom felen som blev - vi jobbar vidare   Ett första pris blev det   

Mycket trevlig feed back fick jag av både kursdeltagare och domaren - bra bränsle som man behöver ibland   


 









Av Marie - 19 september 2013 07:49


Störning på hög nivå    



 

Av Marie - 15 september 2013 15:27

Då har vi kört en tävling till. Carma kändes stabil i gruppmomenten, känns riktigt bra att hon vid det här laget vet hur dom fungerar och är trygg och uppmärksam. 


Träningen som vi gjort på ingången på plan och ff bakade vi i dag in i tävlingen med hjälp av Jeanette. Funkade super bra, SÅ ROLIGT!!!   Tror Carma och jag fick till våran snyggaste ingången någonsin och det gjorde att resten av ff:et gick som en dans 


Stora problem med läggandena   dom kommer både i inkallningen och fjärren, riktigt trist. Missade ett skifte i Zätat - ja det var väll det som var skit och man kan nog säga att det är samma missar hela tiden. Jag måste träna helt fel  eftersom jag inte får till det.   


Fick poäng på både rutan och dirigeringen i dag   Hopp apport känns stabilt.............   vi tränar vidare 



     



Av Marie - 12 september 2013 08:58

 

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards