Carma och Cat

Alla inlägg under juni 2016

Av Marie - 30 juni 2016 20:10


Idag har vi haft besök på landet av Gisela och Idefix....... Tycke uppstod   




 

Av Marie - 29 juni 2016 07:00

Fick en hel hög med möbler av min mamma, gamla saker som min gammelfarmor och mormor haft.

Tanken att fixa till och ta ut till landet kändes som självklar. 


 



Stolarna fick lite nytt tyg, valde att inte måla om för dom är så där snyggt slitna, likaså bordet

   


Tyget räckte också till några kuddar 

 



Byrån slipade jag ner och målade med en grå färg två gånger,  sen på med en vit matt färg.



   

Sandpapprade lite lätt på vissa ställen och satte på ben. 


   



En gammal tunna som mina föräldrar haft, inge vidare men bra förvaring 


 


slipade av den och målade om, satte på en dyna i skinn 

 

Blev som ny   









#målaom #byrå #målaomsjälv #renovera #svensktenn #estri
dericson #tunna #målavitt 




Av Marie - 20 juni 2016 06:33

En intensiv helg är slut.... lördag morgon gick bilen till Norrtälje i hellregn och inof tävling i Nosworke. Fyra stationer skulle sökas av - inomhus, behållare, utomhus och fordon. Carma och jag började med inomhus, där började hon söka av direkt och man får väll lov att säga att hon visste precis vad hon skulle göra.............men enligt Carma hade dom inte lagt ut någon doft  hon hittade ingenting. Nästa station var behållare, i en lada låg en jäkla massa kartonger  på golvet i olika storlekar. Carma swischade in och kollade av alla,  gjorde en markering på en liten kartong i hörnan - jag sa "markera" och det var rätt


Sen gick det totalt åt pipan, vi var näst sist på dom andra två söken, utomhus och fordon. Och enligt Carma hade dom glömt att lägga dit doft där med. Hon hittade ingenting. Och det är inte så konstigt att det gick så dåligt, vi har aldrig tränat i regn plus att doften kanske hade legat i en två timmar innan Carma kom dit för att leta och inte heller har 20 hundar varit och klampat omkring innan som det var här,  tror faktiskt att det gör skillnad. Vi är en erfarenhet rikare och nu vet jag lite mera hur det går till och kan också träna där efter. 


     


fordon och utomhussök



Sen körde vi vidare till Gävle och Anna. God mat, sängplats och bra träning var lovad   Alltid lika kul att träffa Anna och Grym och inte blev det sämre av att Sophie med Raja och Kvick var där. Det blev en klart mycket bättre dag en lördagen,  solen sken och träningen blev intressant och lärorik. Carma som hade hittat sig en fästman på lördagkvällen var lite sliten - kände inte riktigt igen henne, glad och pigg men ingen riktig fart och inte blev det bättre att vi tränade med kvick och grym får då kändes Carma som rena tröskverket   Jösses vilka hundar   här kan man prata fart.....


       

Carmes fästman "Mac"


 

Förstår Carma - han är ju söt som socker   


   


Grym och kvick 


       



Av Marie - 17 juni 2016 20:39


Laddar för imorgon, Nosworke tävling hela dagen i Norrtälje sen vidare mot Gävle och träning hela söndagen ....hepp?


Av Marie - 15 juni 2016 07:01

Gårdagens kvällstävling hade ett lite annorlunda upplägg. Två ringar två domare och lite omkastning i moment ordningen. 13 stycken blev vi som tävlade men när det är två ringar så går det så mycket fortare än annars, och det är ju aldrig fel.


Carma hade fin attityd och hängde med fint i ff - inga tokiga missar från mig denna gång och hon satte sig i alla halter......tror vi hade några sneda sättanden, och inte helt parallell i back - 8,5p


Zätat,  var precis så där bra som jag vill att det ska vara - snabba skiften, helt stabil med huvudet och kroppen, fina upptag och jag gick som jag skulle (inte helt lätt) - 10p


inkallning,  ja visst sprang hon fort stannade och lade sig,  men lite sne i läggandes var hon - men man tackar - 10p


Rutan,  inte en spik rak linje till kon men sen perfekt - 9p


Dirigering,  Inget att säga väldigt fint 10p


Hopp över hinder,  detta skit moment (förlåt) jätte nöjd över hennes fina svar på träningen vi gjort. För Carma var det super fint tyvärr hade vi ett islag med klon som drog ner poängen. - 8p


Vittring, lite tugg -9p


Fjärr, här började Carma bli medveten om att det kördes hund på andra halvan och precis när vi lägger oss ner ska dom börja med inkallningen precis bakom plus att plastbanden började att fladdra bakom henne. Summa summarum Carma blev störd, vände sig om innan jag skulle byta på varje skifte JÄTTE FRUSTRERANDE, men konstigt nog gjorde hon vart ända ett men flyttade fram - 7p.... 288,5p




 








Av Marie - 13 juni 2016 06:52

Nä mycket kan hon, men att hoppa var det värre med - det får vi lämna till barnbarnen   



 

Av Marie - 9 juni 2016 06:41

Vi tränar på med vårar nosworke. Carma tycker det är kul, ibland åker lådan med doften och möbeltassarna med på promenaderna för tittar man ordentligt på sin omgivning så står det soffor, konstiga fordom och diverse container lite över allt, något jag inte tänkt på tidigare.


 Försöker variera mig med att sätta doften på olika höjder, på svåra lite oåtkomliga ställen så hon får anstränga sig för att ta sig fram till doften. Ibland sätter jag inte ut något utan hon får bara leta och då belönar jag letandet. Vissa gånger får hon frysa/markera  på doften och andra gånger belönar jag direkt.  Hon letar iallafall inte med ögonen för sätter jag möbeltassen helt synlig för direkt belöning så tar det lika lång tid att hitta den som när den är gömd - Intressant.


Jag måste säga att markeringen hon gör på doften - fryser med nosen, den gillar jag skarpt   


   



I går var det träningstävling på klubben. Eftersom jag är anmäld till tävling på Botkyrka nästa vecka så var planen att bara bosta upp henne på dom svåra bitarna. Tävlingen kommer att vara i två ringar med två domare och ordningen är lite annorlunda än normalt. Kul när dom hittar på lite annat. 


Så vi försökte göra en liten för känsla för kommande tävling. Tyckte det kändes bra, Carma var i alla fall nöjd, hon älskar sin lydnad mer än allt annat tror jag bestämt, speciellt när vi tränar. 


    

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards