Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 24 december 2017

Kajsaligans bobcat

Av Marie - 24 december 2017 07:28

 


Kajsaligans bobcat 

"Cat"

2016-11-25



   


Klart grabben ska få en egen sida   



Ja vad ska man säga om denna lilla kille?

Älskar allt vad mäniskor heter, faktiskt min första hund som är så social, det är aldrig några problem.

livlig, drar i kopplet värre än en grävmaskin. har inga problem med underlag eller saker som rör sig under honom, otroligt stabil där. känns väldigt skottfast. Andra hundar är nog mer hans problem, men vilket har blivit völdigt mycket bättre. Han är ju en smart kille och har bara fått det där med hundar om bakfoten

så med lite ordning och regler över hur man beter sig så har han börjat fatta galoppen. Otroligt snäll hund, en jäkel att fatta belöningssignalerna som jag jobbar mycket med. öppen i huvudet, ingen som vallar allt han ser ( inte än i alla fall) På jobbet är han som en ängel, vilket han var från första dagen. 


Den här jycken har varit mer än jag har varit med om en med mina tidigare vovvar. Gå från en Carma till en Cat var omtumlande och tålamodsprövande . Men jag har kämpat på och hoppats att vi skulle hitta varandra till slut, vilket vi har gjort nu. Känns väldigt skönt. 


Carma och Cat går väldigt bra ihop, hon fattar nog inte vad jag pratar om när jag tycker han är för mycket   Hon tycker han är toppen   


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards