Carma och Cat

Alla inlägg under december 2015

Av Marie - 23 december 2015 06:46

 

Av Marie - 18 december 2015 06:50

Har precis kommit hem från en vecka i solen med mina nära och kära. Kändes skönt att få lite ljus och varm sol på sig. Härligt att få rå om alla barn och barnbarn en hel vecka. Carma fick stanna hemma hos hundvakten Anna som själv har sex hundar så omställningen var nog lite stor. Men det hade gått bra. 


 

Av Marie - 9 december 2015 17:04

Även om carma och jag inte har några storslagna tankar om tävlandet så är det alltid kul att träna. Så när Anna Hilding undrade om jag ville vara med och träna en helg i december med ett gäng tjejer tackade jag såklart ja. Några av dom kände jag innan, sen talang och spets men det fanns några nya ansikten också. Speciellt en tjej var det extra kul att träffa. Vi har haft kontakt i mer än ett år men aldrig träffats. Men nu var det dags - kul som bara den.


Eftersom det är nya moment på gång så blev det en del grottande i dom. Carma och jag provade på den nya platsliggningen med sitt och inkallning för första gången. Inga problem alls - carma fattade direkt. Känner mig faktiskt lite sugen på att börja lära in dom nya momenten på carma, kan vara bra att testa på henne och se var besvärligheterna ligger, till nästa hund.





Av Marie - 4 december 2015 06:44

Mörkt och åter mörkt - det är mitt på dagen som man kan få till lite träning, på lunchen. Har en liten dunge vid jobbet som får vara träningsplats. Går alldeles utmärkt för Carma, ibland delar vi platsen med andra hundar ibland med massa dagisbarn, men det gör inte oss något. Det brukar sluta med att Carma far fram som en tätting mellan träden och letar saker och dom andra står och tittar på  



Inte lätt att hitta uppletande saker på jobbet - man tager vad man haver   


   


Presentsnöre och en gurka   



Annars ligger hon mest och softar i soffan med tassarna i taket  


 


Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards