Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2016

Tävling

Av Marie - 22 augusti 2016 07:07

Länge sedan var det som det uppdaterades här. Det händer inte så mycket inom hunderiet, träningen ligger lite i sparlåga, får såklart till några pass ibland men vi kör inte som vi tidigare gjorde. Landet och sommarhuset ligger i stort fokus - vi har nämligen kommit till inredningen och det är ju bara så roligt. 


 


Carma är ändå ganska nöjd, eftersom vi har vatten precis inpå knuten blir det mycket badande och det tycker Carma är toppen. Nosework är ju något vi alltid kör, otroligt lätt tränat bara att ta med sig på promenaden eller sätta någon doft inomhus och låta henne jobba lite. 


 



Men igår fick vi till en tävling, det var Botkyrka som anordnade och det passar ju oss perfekt. Då kan jag vara på landet och lätt pendla dit, det är åt samma håll. Tävlingen gick väldigt bra.


Det slog mig i ff att "vad är det som händer" Carma var helt rak i stegförflyttningarna och vändningarna på stället , hängde med bra i alla gångarter, var helt rak i långsam marsch. Bästa ff vi någonsin haft. Sen bara fortsatte det i den andan - så himla roligt. 

Det var fjärren som som vanligt inte var perfekt, Carma hoppar fram MEN jag måste säga att hon har blivit så mycket bättre i koncentrationen - hon tittar på mig hela tiden och missar inget skifte, det är mycket värt........vi jobbar vidare där 


 


Fina Carma   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards