Carma och Cat

Alla inlägg under juni 2011

Av Marie - 29 juni 2011 21:17

I dag kom paketet från Cellavi Dog Design. Tjänstetecken plus en Twittis.

Carma ska bli ekiperad för kommande skogsaktiviteter - man vill ju att hon ska vara extra snygg när hon ska kuta runt i skogen  .......väldigt viktigt ;-)))



   Färgen känns helt rätt ;-)


  

 Carma är nöjd ;-)



  Leksaken Twitter var fantastisk tyckte båda hundarna



  Men Love var den som Vann - kanske inte helt otippat ;=)

Av Marie - 24 juni 2011 22:41

Jösses vad kul det är när man fattar hur man lägger upp och gör sina egna filmer jag är helt såld, möjligheterna är enorma  ;-) -  risken är att jag lägger upp vad som helst, bara jag får göra en liten snutt ;-))) Min redigerare är på bröllop i dag så jag tar ett eget insiativ och lägger ut den här filmen på eget bevåg ;-)

Lägg märke till musik valet denna gång - lite bättre eller hur? ;-)



Av Marie - 23 juni 2011 20:55

Vi önskar er alla snälla och trevliga läsare en härlig midsommar   



 

Av Marie - 22 juni 2011 20:24

Det kom ett mail från Anders i talangtruppen. Norge resan som kommer ske  i Augusti ska börja planeras. En fråga som kom upp var vilken klass ska du tävla i ??

Vi ska nämligen tävla mot Norska talangtruppen "Landskamp"


Jag har vetat om den här resan länge och att jag skulle tävla 2:an i Norge har varit det självklara valet MEN  i dag  är det inte lika kul att gå bakåt i utveckligen, vi tränar ju för trean och det går sakta men säkert framåt.


Nu skrev Anders att om man ville kunde man stryka något moment i trean om man jätte gärna ville gå upp en klass.  Och det var det som satte griller i huvudet på mig - FJÄRREN,  får jag stryka den så känns det lite bättre ;-)


Efter dagens träning med Jeanette så tror jag är lite wild & crazy ( om man får vara det i den här truppen ) och säger att vi kör trean  ;-)



 


SM

Av Marie - 19 juni 2011 15:40


 



Lördagens kval var jätte spännande, många ekipage fick allt att stämma  medans några gick det mindre bra för, Karin Fischer Kristiansson - jäklar va bra hon och Qlura var.

Tanken var att vi bara skulle titta en dag  men det var så trevligt och intressant så fast det regnade  både uppifrån och från sidan på söndagen så bestämde  Jeanette och jag oss för att åka och titta  på finalen i alla fall.


Vi kom dit lite sent men vi såg dom sex sista ekipagen, Vi var överens om att till finalen och pall plats kommer inte vem som helst  man måste ha "den hunden "och vara en otroligt bra förare - att se Maria Brandel och hennes Ylle,  regnet öste ner  Maria var sjöblöt och dom presterade ändå in i det sista - Imponerande


Fick med mig massor av tankar hem, både hur man vill att momenten ska se ut men också hur man vill se ut själv, nu menar inte jag kläder ;-))) utan kroppshållning,hur man håller händerna, dk med kroppen, blick, vilka hand skiften man har i fjärren, vilka kommandon man ska ha  osv. -  intressanta iakttagelser ;-)))


Vi slipar på treans moment  och det går upp och ner. Fjärren är som jag tidigare sagt  en utmaning, i går lärde jag Carma Backa - vi måste få in en bättre rörelse  från stå till sitt -  tänka bakåt .......och nu backar hon, jätte kul sa Carma  - JA KAN  och backar flera meter i full kareta ;-))) Kanske inte var en bra ide trots allt, vi får se - jag sliter vidare ;-)

Av Marie - 15 juni 2011 08:28

med Jeanette och Acke .  Eftersom vi bor så nära varandra brukar vi vara lite lata och träffas på hemma plan i stället för att åka till klubben.

Och här i vårberg på ängen som ligger bredvid en fotbollsplan är störningen gigantisk, korpenspelare både tränar och spelar match precis där vi är.




  



  Fjärren " stå"





  Hon står så fint ;-)




  "Sitt"





   Kastar belöning för bra skifte  ;-))






  "Fot"





  Steg förflyttningar ;-))

Av Marie - 12 juni 2011 20:46

Tackar för  alla snälla inlägg och kloka ord från nära och kära, det är tur man har en stab runt om sig som kan fånga upp en när det sviktar.


Vi tränar vidare ;-) Lyckan var stor i dag när Carma gjorde ett "omöjligt skifte"  i mina ögon ;-) från stå till sitt utan att flytta baktassarna.

Faktiskt var det carma som stod i stå possition jag tänkte langa iväg en boll över huvudet på henne då hon följer med i rörelsen bakåt och sätter sig rätt - Och matte Mia hade ögonen med sig och såg rörelsen  tjohoooo jackpott ;-)))

Nu har vi tränat hela dagen, ja inte riktigt men nästan ;-))


En annan rolig tränings nyhet är att Carma springer ut greppar  "metallen "

lite försigtigt, men dock  ;-) och springer in till mig - otroligt bra jobbat av Carma och mig. Förra onsdagen var vi hos Lotta Linusson  då tog hon den inte alls, bara i hem miljö,  där gick det bra

Jag tycker det  gick fort att komma så här långt, nu jobbar vi vidare på ett snabbt gripande ;-)


En anna detalj vi tränat vidare på är hakan "Ner"  på platsliggningen  vilket också går framåt - nu lägger hon sig direkt och kan ligga så en liten stund ;-)


Premiär för en "liten" träningsfilmsnutt ;-) Som jag har trixat och fixat med. SUPER TACK till Matilda som kom med goda tips om hur man skulle göra ;-)Du hade rätt om att det tog värdens tid på bloggen så det fick bli YouTube;-)

Om musiken inte faller er i smaken, så har jag eran största förståelse. Men det beror på att min man Roger har valt, och jag trodde han hade god musik smak, men  så var inte fallet ;-) känns som man är i en kyrka

Han tyckte det blev jätte bra  - speciellt musiken ;-))) - hmmmm, nästa gång väljer nog jag  ;--)








 


Av Marie - 9 juni 2011 07:17

 

- Vill du veta vad jag tycker ???  När man får den frågan har man två val,   ibland önskar man att man sa   -  Nej jag är inte intresserad.  Men i dom allra flesta fallen  är man intresserad av vad sina klubbkompisar och träningsvänner tycker om utförda moment så man säger - JA tack ;-)


Sen är det bara att hoppas att vederbörande har så mycket skolning och intellekt så att kritiken känns rättvis och att den ger något, konstruktiv kritik.

En bra idé kan vara att börja med något bra, sen det som måste slipas på och som slut kläm avsluta med något positivt.


Att vräka på med det dåliga för kung och fosterland plus berätta att det finns fler på klubben som tycker att det ser dåligt ut gör ingen glad  tvärt om man sårar folk.

Och risken finns om man har att göra med en känslig person att man i framtiden  inte kommer få  ge sin ris - Vilket kan kanske kännas lite snurpligt med tanke på att behovet var så väldigt stort.

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards