Carma och Cat

Alla inlägg under mars 2012

Av Marie - 31 mars 2012 20:54

Våran älskade Love blir i dag 9 år, stora damen.   Firas så klart med stor baluns    

     HIPP HIPP HURRRA FÄR VÄRDENS BÄSTA LOVE I DAG


 









   


Still going strong - Vaktar Mälaren för Carma   


 

Nyklippt och visst hon är inte som en briard ska se ut men hon trivs bra i sin look och är så glad att hon inte behöver kammas i den här frillan   

Av Marie - 29 mars 2012 07:37


Otroligt roligt att sitta och klippa och klistra  

Så här kommer en till film



Av Marie - 28 mars 2012 18:58

Träningstävling i Söndags. Vi blev ett litet gäng på 6 personer som träffades på Botkyrka BK. Allt gick Jätte smidigt och bra tillväga. Vi gjorde gruppmomenten efter konstens alla regler sen hade alla "tävlande" en liten lapp med sig med önskade moment. 


Måste säga att det här med att tränings tävla är så himla bra. Det verkade som  alla som var där fick mer smak, för ny "tävling" håller på att planeras  


Carma och jag körde en liten kedja med ff, sättande under gång, inkallning, rutan, hoppapport,fjärr och avslutade med metallen och efter fint gripande så ramlade ett lammben ner till Carma ( Mycket uppskattat )  



   



   Fina bilder från Kristin Svee, TACK


Vår i all ära

Men dom här jäkla fästingarna är på intågande. Vilket är ett stort problem 

Jag vill helst inte använda gift, så nu har jag fyra saker på Carma som är giftfria


1. Ett shampo som ska vara lite avstötande för fästingar (något man inte får gå ut med i dag på förpackningen, men tidigare år gick det bra)

2. Bärnstenshalsband

3. B-vitaminer

4. Mina ögon  som är på span hela tiden 


Få se om det här räcker och fungerar.  Love ska få frontline vilket inte är gift fritt men det är i alla fall den snällare sorten, vet att det fungerar på henne och hon är så sällan i vatten  så det  kommer hålla ett tag.

Av Marie - 25 mars 2012 15:05

Men som faktiskt börjar ta sig ;-)



Av Marie - 23 mars 2012 07:04

Mycket träning har det blivit i veckan. I måndags var vi hos Lotta Linusson. Lotta har falk ögon och ser både det ena och andra. Fick med mig två saker hem att träna vidare på.


"Rutans" problem är avståndet, står jag på 12 meter så går det galant men längre så gör lilla damen vad hon känner för, med andra ord virrar omkring kollar läget och öronen lämnade hon kvar vid mig.


"Vittringen" gör hon ett omtag på vägen in, där har jag tränat det separat med bara en pinne - och som Lotta sa - du har lagt en bra grundträning. Så fort pinnen är själv gör hon inget omtag men kommer den in med dom andra pinnarna så gör hon det?? Så nu ska den ensamma pinnen fasas in i dom andra. 



I onsdags och torsdags kväll har vi haft den stora förmånen att få träna på Kista mässan. Special tillstånd har vi haft och jag passar på att en än gång tacka Sandras Niklas för att du fixade det här ( det krävdes nog sin man) 


Medans fiske entusiasterna snickrade på sina montrar inför helgen så fick jag och Sandra träna hund på deras fantastiska mattor i hallen. Platsliggning har gjorts, rutan har vi tränat på, kedjor i stökig miljö har provats och Carma har varit i sitt ess jag har inte köpt en lugn golden den saken är klar, herre jösses vad hon kan tycka livet är toppen   


Två roliga kvällar har det varit och massa bra  info har vi fått om våra hundar   


   

Störning på hög nivå




   

Sandra och Jade



Sittande i grupp  


   Love gjorde det hon är bäst på   

Av Marie - 22 mars 2012 12:02






  Skulle inte vilja ha det där i min mun  





Favoriten just nu






    

Av Marie - 17 mars 2012 15:50

Veckan blev inte som jag tänkt vad det gällde träning, bacillen som tog över mitt liv förra fredagen har krampaktigt hållit sig kvar. Sängläge har varit det ända tänkbara  .

Tror aldrig jag varit sjuk så här länge. Inte lätt när man har det jobbet som jag har, boka av kunder är väl en sak men man ska hitta nya tider till dom, vilket inte är lätt.


Tävling var bokad och jag tänkte in i det sista (i sängen i morse) jag skiter i det här. MEN det är inte lätt att komma med på tävling nu mera (blev bort lottad nästa helg) och bäst att passa på när hunden är frisk. Tack och lov fick jag med mig Dottern Sandra som fick vara chafför. Mot Gävle  


Grupp momenten gick strålande 10/10 vilket jag var glad för Carma låg så fint med hakan i backen.



 

Sen började vi lite  försigtigt i ff men på slutet tycker jag vi hade bra fokus och position. Vi tog oss  

Sättande under gång en 10, vilket var en stor seger, ett moment vi nollade sist  

Inkallning med stå, inte mycket att säga hon stannar och det gör hon fort  10 poäng


Och så kommer vi till den fina cirkeln 0 "rutan"  Det som varit vårat problem att hon inte ligger kvar fick vi aldrig kolla in om hon gör på tävling som på träning ......Carma fick frispel och hittade den aldrig.  Kan tala om att vi var i gott sällskap av 6 hundar var det bara en som gjorde som man skulle. Det var så mycket lukter runt rutan så alla 5 hundarna betedde sig som riktiga knäppisar ÄVEN CARMA. En hund ville inte komma på inkallningen han låg kvar och BARA LUUUUKTADE som ferdinan, jätte gulligt (kanske inte hans matte tyckte)


Jaja så kan det gå, sen kom vi till Apportering och hopp över hinder 10p

Metall 9 poäng ...........TJOHOO det tar sig    

Vittringsprovet där uppstod ungefär samma problem för vissa hundar som i rutan, mycket lukter.

Carma hade även hon problem 6,5p  skrapade vi ihop 

Sen den söta lilla fjärren, dubbel kommando på stå ?? vet inte om jag var otydlig eller hon hade hjärnan någon annanstans  8,5  blev det till slut.


Tycker hon höll ihop bra, samlad i  i transporterna. Glad och pigg, tycker inte hon gick ner sig. Domaren skrev Väl sammantränat ekipage - och det har han rätt i  


Är glad att vi åkte trots att jag mådde som skit    nu känner jag mig lite pepp på att träna vidare, det blev en bra informations tävling 

244,5 poäng och ett andra pris men en första placering   8,5 poäng bättre en förra tävlingen ....det går framåt



   

På´t igen  

Av Marie - 15 mars 2012 01:00


HIPP HIPP HURRRAAAAA!!!!!!!!


Till värdens bästa Carma som fyller 2 år i dag










 

     



 

Carma 7 veckor, Söt som socker 


















En dag som man inte glömmer i första taget. Här ska firas med märgben och god mat   







  

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards