Carma och Cat

Alla inlägg under juni 2014

Av Marie - 29 juni 2014 18:34

I dag på söket körde vi den fasta rullen 4 eller 5 gånger. Första skicket glömde figgen att lägga ut sin hand utanför skynket som hon låg gömd under. Förra veckan när vi introducerade den fasta rullen så var "handen på backen" Carmas hjälp för att förstå att hon skulle ta den i munnen. 


Blev lite paff när jag hörde av figguranten att hon tagit rullen helt av sig själv - ingen hjälp.  Dom andra skicken blev lika bra även fast vi la ut figgarna på lite längre avstånd. Jobbade även på lite framslag som vi ska fortsätta med nästa gång. Avslutade passet med en "hitta" = direkt belöning.


Inte mycket att säga om dagen  -  i mina ögon är hon otroligt smart och duktig   

Av Marie - 28 juni 2014 16:40

Ser ingen ruta ? - men om du säger att den är där så tror jag dig     


 

Av Marie - 25 juni 2014 22:17

I morse var det dags för ett besök hos Charlotte, Carmas sjukgymnast. Det var väldigt länge sedan vi var där och det är hudinfektionens fel man ska tydligen inte behandla med laser om man har en infektion i kroppen. Men nu är ju den borta och har hållit sig i schakt så då kollar vi status på rygg och höftböjare. 


 

Carma gillar verkligen Charlotte, hon låter sig bli tryckt och kollad utan att protestera visar när det gör ont men står snällt kvar. Vi har ju varit här några gånger och det märks,  Carma är en van patient. 


 

Hon ömmar på sina vanliga ställen - men inget nytt i alla fall och det är vi glada för 


 

Avslutar som vanligt besöket med att få välja ett ben. Jag håller fram fem stycken och hon väljer alltid samma smak   Konservativ brud   

Av Marie - 23 juni 2014 06:27

I söket har vi bara jobbat med lös rulle, den fasta har Carma haft dinglande runt halsen ett tag. och det har inte vara några problem. . Så nu tyckte jag att det var dags att börja lära in den. Hade ett pass med Carina för några veckor sedan där vi provade i lugn och ro……och det var inga problem. Carina placerade sina händer i backen och puttade in rullen i munnen när Carma kollade av hennes händer efter den lösa rullen. 


Så i går var det premiär att se om det fungerade med spår gänget. Vi la dom figgarna nära så man hade överblick över hur hon gjorde. Carma kom ihåg och gjorde allt efter konstens alla regler. Måste säga att hon är en fantastisk liten hund på alla sätt. Otroligt smart och lätt lärd   Känns lite roligt att få komma igång med den fasta rullen…………….. Jamen då kör vi   


 

Av Marie - 21 juni 2014 16:50

 

Av Marie - 19 juni 2014 19:38

Er en glad midsommar

Av Marie - 19 juni 2014 06:30

Anmälde mig för länge sedan att jag kan tänka mig att ha hand om alla tränings tävlingar på klubben. Tanken var självisk, kände att jag inte var så nöjd med hur upplägget var på dom träningstävlingarna som varit. Och mina planer var höga inom lydnaden så träningstävlingar kändes väldigt viktiga.


Jag ville ha det lite mera tävlings likt, mer folk på plan, protokoll med ett lite omdöme och gärna mera sammanhållning av klubbkamraterna plus att klubben borde tjäna lite pengar på oss som vill träna tävling. 


En termin har nu gått och även om mina planer att komma långt inom lydnaden är nerlagda så tycker jag att målet med engagerade klubb kamrater är nått. 


Har lite andra planer för hösten som jag ska fila på få se om det är uppskattat av dom tävlande   


I går var sista gången innan sommaren. 9 stycken blev vi och Carma fick köra lydnaden i bruks lägre klass . Ja den satt, inga problem. Då var det bara att få till söket så kanske vi kan komma till en tävling.  Tänker prata tyst om det så inte Carma hör, hon har ju en tendens att bli sjuk så fort jag anmäler till något    


 

Av Marie - 17 juni 2014 06:47

Alltid roligt att få en förfrågan om hjälp med träningen. Måste säga att jag tycker det är super kul.


Visst man har tränings kompisar men det är ju inte alltid att dom grottar ner sig just i mig och min hund och våra problem,  det får man oftast stå för själv. Dom har ju nog med sin egen hund. Ibland behöver man 100 % fokus bara på sig själv.  

Carma och jag gick ofta till Lotta Linusson, en timme med henne var som balsam för själen   Hon koncentrerade sig bara på oss, såg alla mina fel, kom med tips och glada tillrop. Och jag åkte alltid hem därifrån glad i hågen. Kommer ihåg att vårt fria följ var alltid super bra hos Lotta - hade nästan lust att kidnappa henne när vi skulle tävla, sätta henne på ryggen   Kanske i tyngsta laget men tanken fanns  där   


I går blev det stort fokus på förberedelser inför moment, hur man ska få hunden i rätt tänk. Vissa hundar behöver komma in i ett lugn andra kan man peppa rätt rejält. Tycker ofta det är så att själva momenten har förarna bra koll på själv, många är jätte duktiga med just moment träningen. Det är ofta det där runt om kring som brister och det är svårt att fixa till själv. 


Tycker vi fick till fina tankar i går och  hunden svarade bra på våran förberedelse   

Säger bara  - KLLLLARA FÄÄÄÄÄÄÄRDIGA…………  



Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards