Carma och Cat

Alla inlägg under januari 2014

Av Marie - 31 januari 2014 06:57

Har den stora förmånen att få ta hand om mitt barnbarn en gång i veckan   I starten var jag lite ringrostig men nu börjar det ta sig, gamla takter sitter visst i    Fin och väldig speciell kontakt har vi fått och det är väldigt mycket värt. Går gör hann eller man kanske ska säga,  springer   Prata är det sämre med - Hans första ord var - VA!!.  Idag  kan man också ana ett Mamma   Sliter mina grå för ett mormor men det verkar sitta långt inne   



 

Av Marie - 30 januari 2014 08:08

Norsborgs Lokala Kennelklubb är en liten klubb som drivs av glada hundmänniskor. Har vetat om att den finns men inte lagt ner någon möda på att kolla var eller hur den är. När jag väl tog tag i saken blev jag glatt överraskad. Fin plan, Plogad så här års och lampor på kvällen    Kan knappats bli bättre. 

Års avgiften är 175 kr - jag betalade in och fick vara med på deras träningstävling som anornas sista onsdagen i varje månad. Nu visade det sig att Eliten i lydnad var överkurs, dom brukar inte ha sådana ekipage så ofta.  Zätat var helt nytt och lite annat MEN jag var medveten om att det kunde bli så,  så jag var förberedd.  


Tog med en lapp med fem moment som skulle göras. Zäta, inkallning, rutan, fjärr och vittring. Domare fanns på plats och tävlingsledare. Tävlingsledaren var en stor karl i skoteroverall och en gigantisk mössa på huvudet   Carma var bara tvungen att undersöka honom när han kom fram med vittrings pinnarna, hur läskig eller inte är han ???, jag lät henne hållas   . 


Upptäckte att det var något konstigt med Carmas tass precis när vi ska gå in - hann inte kolla, men den besvärade henne i Zätat, ett missat skifte - inkallningen gick fint   - rutan som en dans - fjärren, gjorde alla skiften lugnt och fint inget strul - vittringen inget att säga, till och med rak ingång   


Kul att det gick så bra - vädret var ju helt galet   kallt och blåste storm. Carma lika taggad som vädret  

 




 ………Tassen, när vi kom hem upptäckte jag att hon var alldeles röd och väldigt besvärad av den   Men det är inget konstigt Carma har varit sämre i klådan nu när det blev kallt och blåsigt. Vi sprejar saltvatten och tar zink salva så brukar det ordna sig   




Av Marie - 27 januari 2014 20:25



Kollar in nya funktionerna på telefonen   


Av Marie - 25 januari 2014 15:20

Nytt år är för många att ta tag i sin träning, även för mig.  Det är väll vid den här tiden det är som mest med folk på gymen men med tiden brukar den entusiasmen minska - och bara dom riktigt ihärdiga är kvar    

Jag tänkte att jag skulle vara en av dom ihärdiga denna gång  Astangayoga som min nya tränings form heter är för mig helt nytt - men det känns som det passar. Stel som ett kassaskåp är jag just nu men med lite vilja så ska väll det ändra sig. 




Har så klart tränat lilla Reterivern med   Platserna har varierats. Ute, inomhushall och ridhus. Full fart har vi haft - lite väl fullt ibland   men kul. Vi har kört lite olika upplägg. Hög störning i ff, metallen med vrål belöning, Vittring i alla möjliga varianter och mycket zäta och inkallning. Mycket fint och en hel del att peta med………



Carma och Love 



   

  Sussie och Vinna

Av Marie - 24 januari 2014 07:18

 

Av Marie - 21 januari 2014 06:55

I går var vi på en riktig genomkörare. Kontroll med 4Leg Check, klämm och känn, laser, simmning och avslutade med vibben   . Har tyckt att Carma verkar må bra men jag vill nog käcka av henne ibland och nu var det tre månader sen sist. Inga konstigheter visade hon upp och vi kör på ett tag till   


 

Det ända konstiga var det här   Vi var själva i basängen och carma tog aldrig av sig flytvästen  

Dom här nya telefonerna är mer än man kan förstå   

Av Marie - 19 januari 2014 18:52

Nu är det dags - men jag kommer inte till skott   

Kan inte bestämma mig för var det ska ske  


 

Jag kanske inte är så förtjust i att tävla trots allt??   

Ganska behagligt att bara träna och lulla runt    

Fast det funkar ju inte i längden   

Jag måste ju kolla hur vi ligger till   

Nä nu jäklars   



Av Marie - 18 januari 2014 21:23

Dagens kurs gav mersmak. Känns verkligen som det var länge sedan vi hade så här kul som man har på en riktigt bra kurs  Inspirerande kursledare, bra människor och roliga hundar - en dag som blev lite över det vanliga    

 

Många korta pass - vilket passade oss perfekt. vi hann kika på ff, zäta och grotta in oss i hoppapport. Kul att höra Lenas tankar och idéer. Och visst fick vi med oss en hel del hem. Tydligare i mina kommandon och också vara tydlig när jag inte är nöjd och försvåra med ordentliga störningar   Kasta metallen mer åt vänster och inte så långt. Den placeringen passar carma bättre i hennes gripande. Sist men inte minst - gult var inte Lenas färg och tydligen inte min heller   så byte av tröja är ett måste   Rött var Lenas rekommendation - kan inte göra annat en lyda   



En liten snutt från dagen   

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards