Carma och Cat

Alla inlägg under november 2010

Av Marie - 27 november 2010 14:28

Fullt upp har det varit hela veckan, kurs, föredrag, möte med spår gruppen och i fredags kväll  träffade vi sjukgymnasten Anna  - vilket inte va så där jätte kul. Jag började med att informera Anna om att Love har "faktiskt" gått ner 4 kg, vilket hon tyckte var väldigt imponerande MEN lite till kan hon nog fortsätta att gå ner .........kan inte låta bli att undra hur tjock har hon varit???? .......tur man kan göra något åt saken ;-)


Jag hade hoppats på att hon skulle tycka att Love var som en unghund nu när vi har slitit så mycket med simning och novafonen och viktnergång - tyvärr så rekommenderade hon att vi skulle fortsätta i samma anda, och det inkluderar fortsatt simning ..............stackars Love     och stackars min plånbok   


Drog lite snabbt Carmas problem för Anna..........nu har inte hon läst journal från Strömsholm, men den ska jag skicka efter så att hon får läsa den plus att hon ska få känna igenom Caram  - kändes inte bra när jag åkte därifrån, Anna har varit med ett tag och träffar hundar med olika problem, hon vet vad som krävs om en hund  har problem i ländryggen - hur mycket rehab som behövs. hur mycket hon kan aktiveras .........

 Jag vet att jag inte har en helt okej hund ........men det är nog så att jag kommer att få anpassa mig efter Carma, vad hon orkar med  - kanske mer en vad veterinären sa.......vad som än  händer stannar hon hos mig - det här är äkta kärlek    


Fredags kvällen slutade med kraftig huvudvärk och lördagen vaknade jag med förstorad överläpp, japp kanske är lite snyggt ;-))))

(det kommer ingen bild på det )



  


Nu måste jag berätta om Clinicen hos Eva Bodfäldt som jag var på i torsdags.

I tre timmar pratade hon om fotgående, hur hon tänker och lär in momentet.

Tre hundar var på plats - en unghund under inlärning, en som ligger lite för långt fram i position och en som pep.


Otroligt kul att se Eva jobba med hund och förare, jag fick med mig många bra tips. Lite repetition blev det sen jag gick kursen sikta mot stjärnorna och det var bra, vi behövde det. I januari ska Carma och jag gå sikta mot...nummer 2 det ska bli så kul ;-)

Det ser ju så solklart ut när man är där, men sen när man kommer hem och ska prova på egen hund händer saker som Eva glömde bort att säga ;-))))



  

Back on Track brudarna ;-)


  




  





  



  

Av Marie - 24 november 2010 17:31

I Tisdags  blev det en tur ut till västerhaninge och Lotta. Vi var  tre  tappra själar som dök upp på kursen. Vädret var ju allt annat en bra - kallt och fruktansvärt  blåsigt, men det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder ;-)


Carmas sinnestämning var ungefär som vädret..... busig, galen och allmänt okontrolerad.

Åkte hem med en känsla i magen  "vad gjorde vi som va bra idag"  vi skulle ha stannat hemma .

Det kan ju inte gå bra jämt, fast jag tror också att jag börjar bli lite bortskämd  med Carmas koncentration och vilja att träna med mig, så när den svajar lite i kanten  och hon blir som dom flesta 8 månaders så  är det svårt att ta ...............men eftersom jag tar upp det här så är jag väl medveten om det;-)

Om inte annat så har jag flera personer i min omgivning som är duktiga på att påminna mig ;-))))


Vi gjorde en platsliggning och hon låg fast det var storm och kallt på backen  inte nog med det bredvid C var det en båt med pressening på som slog i vinden - men hon låg så fint .

Fotgåendet är vårat största problem just nu - men Marie rättrådig ska på Clinic hos Eva Bodfäldt i kväll och då ska hon prata om just det, så kanske jag kan få några fantastiska tips av henne (man brukar få det)


Våran Apportering är kanon,  jag är faktiskt lite extra nöjd över det för med Kenzo var det ett stort problem. Ettans apportering  klarade hon inte av så jag strök den varje gång vi tävlade, tror att det var jag som ville för mycket och då blev det för pressat för lilla kenzo .........och med Carma höll det på att bli samma sak, men jag såg det och tog mig i nackskinnet  och ruskade om mig själv (det är ju "bara" en apport, ingen guldtacka)........idag sköter jag mig och Carma gör ett fint jobb med det momentet ;-)



  




Av Marie - 21 november 2010 16:53

I morse ringde klockan 07.00 ingen vidare tid att gå upp en söndag, men 09.00 skulle vi vara i skogen så det var bara att masa sig upp.

Carma är med direkt, Love lyfter lite på ögonlocket - men mycket mer är det inte.

När klockan börjar närma sig avfärd så är jag tvungen att roppa på sömntutan, ingen reaktion jag provar med att locka med  - vi ska spåra Love ,träna

 ..........inget händer, - kom nu vi ska åka bil, träffa Jeanette ......... fortfarande knäpp tyst.............. - Mat.......... Love kommer direkt ;-)

Hon slaffsar i sig maten, under tiden packar jag in allt i bilen - när jag sen ska ta in henne i bilen är hon borta ..... men va f...n är hon nu???

jo hon har gått upp och lagt sig i sängen igen  - nu finns det bara ett ord kvar som kan funka att få ner henne med  - godis ..... Love kommer som en raket ;-)


Kan inte annat än skratta, Love skulle passa bra i sängreklam hos "hästens"  ;-)

Men när vi väl är på plats så tycker hon det är riktigt roligt



Ingen vidare bra bild (tagen med mobilkameran ) men man förstår varför hon vill ligga kvar eller hur ;-))  



Carma fick sig ett spår i dag. När hon blev lugn och stilla så fick hon ta spåret, första pinnen kom direkt den andra efter några meter - tycker det här funkade riktigt bra.


Kanske är det så här att Carma inte riktigt har förstått när det är spår,uppletande eller godis på sten

Inte lätt att hålla reda på alla aktiviteter som tanten håller på med speciellt inte när man hela tiden vill göra sitt allra bästa . Att det sitter ett sele på kroppen tror jag inte hon ens hon tänkt på


När alla hade spårat klart blev det dags för uppletande Carma sticker iväg och ger sig inte förns hon hittat föremålet ;-)

Love är inte lika målinriktad,  hon börjar som en raket men snabbt tar hon slut, det är inte så viktigt att hitta saken, bara man får vara med  -  gulligt ;-)



  

Godis utdelning för hittad pinne ;-) 





Av Marie - 17 november 2010 21:40

Efter månader av häng i olika miljöer så kändes det som en god ideé att se om det var möjligt att köra lite lydnads träning där, i stället för på klubben .

 Så i dag begav vi oss till  Skärholmens  Centrum.

Jeanette och hennes nytillskott Acke ville följa med. Medans dom satt på en parkbänk och insöp atmosfären ställde jag och Carma upp oss på Torget och körde lite fot och lite andra moment. Mina tankar var att det här kommer nog bli lite svårt.......................


men tänk att en liten 8 månaders reteriver kan ha sånt fokus, fast det gick förbi folk så hade hon bara ögonen på mig - helt otroligt.

jag är så imponerad av denna lilla varelse, hon är faktiskt fantastisk




Jeanette och Acke



  





  



  

Sen blev det paket öppning mitt på Toget, Kolla in fina mössan !!!!!

  

Mina vänner tänker då på allt, nu är jag varm på huvudet och fötterna

jag är redo för vinter ;-)

Av Marie - 14 november 2010 21:08

  

Carma blir bara äldre och äldre ( ja vi blir visst alla det )   

Tycker fortfarande att det går väldigt smidigt med henne, vi börjar kunna gå lite fler steg i fotgåendet, dom andra momenten börjar sitta inte som helhet utan mera delar - bra stadga, snabba ställanden och lägganden  håller fint i apporten. Hon är väldigt rolig och tacksam att träna med, hon ställer upp direkt spelar ingen roll var vi är - vilket jag tycker är otroligt härligt.


Spårade i helgen och nu måste jag tänka till -  lilla carma var lite mer än en raket innan första pinnen, när hon väl hittat den är det som hon coolar ner sig lite och spårandet går lite lugnare - men i starten och tills första pinnen är det kalabalik. Möjligt är att ju säkrare hon blir desto lugnare blir hon i spåret, har märkt att hon funkar så i andra sammanhang.

tiden får utvisa

Av Marie - 13 november 2010 17:37

I dag har Carma också börjat simma på haninge hundhälsa. Love fick som vanligt simma i den lilla basängen men Carma fick ta den stora, vilket passade henne parfekt.


Ska ta ett snack med sjukgymnasten Anna Holmgren och se om hon inte kan hitta på något annat till Love - simningen är riktigt jobbigt för henne, hon gråter varje gång och  nu börjar snart mitt matte hjärta att brista.


Carma är rena fisken i vattnet, hon simmar helt själv och tycker det är jätte kul




  

Love simmar så tappert   




 



 



 



 




    

Av Marie - 11 november 2010 15:27

Pia vi hade fel -  svårt att tro, jag vet........ men det behövdes lite konkurans, sen tog hon Pippin.


Jag såg allt framför mig när Carma idag skulle introduseras  med fågel för första gången...................allt skulle gå som på räls (det brukar ju det med Carma)

Det blev inte riktigt som jag trott, hon sprang ut, luktade på fågeln och tittade på mig och sa - ska jag ta den här ???

Monika som jag var hos tog ut sin Foxy så hon fick visa hur det skulle gå till - då gick det bättre.

Carma sprang ut, greppade fågeln och jag blev så till mig så jag bara tog en bild  sen var jag mer koncentrerad på att hon skulle komma in än att fota.


 



   

Foxy med Pippin 

Tack för lunchen och en trevligt dag Monika   

Av Marie - 10 november 2010 13:03

Kan nog med största säkerhet säga att allt var ordentligt genomtänkt, kan inte ens komma ihåg att jag tvivlade på mitt beslut  tror till och med att jag ventelerade det med några i min omgivning och vad jag kommer ihåg så fick jag nickningar och stort medhåll till svar

Det började väldigt bra, struktuerat och solklart .........tills min man tittade ner på oss och undrade - hur länge ska du ligga där hjärtat???

Okej då fattade jag -  kanske jag har gått över gränsen  - förklarde sakligt för valpen att här uppe  är min säng och där är din, vi kan INTE sova tillsammans något mer  - jorå hon verka fatta .........


I dags läget skulle man nog kunna säga att jag är totalt överkörd, av en super smart, listig och OTROLIGT härlig och  söt liten Reterivers  som numera sover i våran säng för glatta livet ................men det var ju bestämt att hon INTE UNDER NÅGRA SOM HELST OMSTÄNDIGHETER  skulle sova där.....................................Tanken var god  men helt  omöjlig att hålla   

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards