Carma och Cat

Alla inlägg under juli 2010

Av Marie - 29 juli 2010 15:19

I dag blev det träff med Monika och hennes två settrar... Fröken och My, dom är ungefär jämn gamla med Carma. Kul var det att se dom tillsammans - olika raser, olika sätt att leka. Systrarna mumin gillade att springa och Carma tyckte nog att en brottnings match hade varit kul       .Två mot en - det blev till att springa, Carma hade jämt skägg att hänga med. Men kul var det

här kommer lite bilder


Lite brottning blev det   




   

Tigga var dom bra på alla tre  


  Halllå kan man få vara med ....


 


Av Marie - 26 juli 2010 09:34

Borta bra hemma bäst.....ja så är det nog   

I går morse gick alla upp med Carma -  packade, städade huset och in i bilen som först styrde mot Mattmar där en lydnadstävling skulle vara, som jag så lägligt hade anmält oss till .........ja mig och Love såklart  .


Kände mig lite osäker om det skulle gå att få liv i semester Love, vi har ju mest lullat omkring sista tiden.....Jo men det gick, vi nollade inga moment   men gjorde allt lite halv dåligt, vi glimmade inte till på något   .....Ja förutom plattsliggningen 10p ....vårat paradnummer   det blev ett andra pris till våran samling......Vill inte låta grinig, otacksam eller för mer - MEN nu vill inte jag ha fler andra pris....kan snart tapetsera väggarna med dom . Tog ett snack med Love om att vi kanske skulle kunna lägga in en extra växel och ta några första pris ....som omväxling menar jag......Kan säga att jag är så glad över mitt lilla ärr som jag har på fingret från våran förstapris tävling - Thank god for that - det får en att tro att det finns hopp på fler första pris 


Tycker det ser ut som hon skrattar     



Tycker jag ser ganska cool ut ändå, med tanke på hur rädd jag var....men man måste trotsa sina rädslor .....Carma ser däremot lite rädd ut, men det var hon inte...... tror inte hon uppfattade att vi stod precis över Tännforsen, som jag var väldigt medveten om   



  










Av Marie - 23 juli 2010 20:11

Kabinbanan........ i dag var det dags, vi har inte åkt den tidigare  år pga. diverse orsaker  

Men i dag kändes det som det var ett stabilt sällskap på fyra, så nu äntligen skulle jag få åka   

1 plus och 12 s/m visade visade termometern att det var på toppen men har man bestämt sig så har man. På vägen upp var det propp fullt i kabinen, knappt så vi fick plats, tur att carma är så liten så man kan bära henne Love var det lite värre med men vi tryckte in henne i en hörna och så stängdes dörrarna. Vi blev inte långvariga på toppen, det hade behöfts mössa ,vantar och långkalsonger så jäkla kallt  var det   


  

Det blåste som sjuttton, kolla in isen på stenen  



    



 






   

PÅ vägen ner var det lite minde folk    

Av Marie - 21 juli 2010 16:23

Ibland måste man sköta om sina nära och kära lite extra, Love fick frukost på sängen i morse, vilket var väldigt uppskattat 

  



En av utflykterna i dag blev Fröågruva där vi tog oss en fika. Sitter och beklagar mig för Roger  - hur svårt ska det vara att hitta andra djur en hundar.

Som en skänkt från ovan  fick vi syn på några kossor i en hage, som visade sig vara mer sociala en vad man kunnat hoppas på   

  

Det är ju inte så kul att ha en hund på 2 år som står och reser ragg och skäller som en tok för att den inte sätt kossor förut - men en valp, den är ju bara gullig

Carma morrade och reste ragg men hon skällde inte, en minut senare  lugnade hon sig.


  

Kossorna tog tillfället i akt och visade oss alla möjliga konster, Carma tyckte det var väldigt underhållande


  

Till slut kom hela gänget......nu har hon sätt kor i alla fall ...aktiva sådana ....inte dåligt  



Hundarna ville bada   så skodan styrde mot kallsjön





   


 


 


  







Av Marie - 21 juli 2010 07:43

Semester brukar förknippas med bla. sovmorgon, men inte med en carma. Love och husse dom sussar men jag och lillskiten  går upp i ottan. Nu är frukosten och kiss rundan avklarad  carma leker lite själv - då bloggar jag   


I går var vi vid Stoulvans fjällstation, hade hoppats på att få se renen som brukar gå lös där, men han såg inte helt kry ut förra året så han kanske fick vandra till trevligare jaktmarker.

och inte fick vi se några älgar.......verkar vara knepigt att miljö träna Carma med andra djur, jag vill att hon ska vara som Love......jaha han ser lustig ut men vem bryr sig 

Bada det lyckades vi få till i alla fall, och äta ute...... alltid något   

  

Love


  

Äntligen sitter hon still när man fotar, har lärt in lite stadga  


  

Love blev så lycklig att vara  tillbaka i gegget så hon var tvyngen att få ett litet tosseryck, Carma hängde på SÅ KLART


 



   

Lika bra dom har en varsin       

Av Marie - 20 juli 2010 08:32

Några läsare har vi faktiskt ca 10-14 stycken varje dag - helt fantastiskt tycker jag. Tänk 10 stycken som är intresserade av vad vi har för oss. Några kommenterar, vilket är väldigt roligt .....men sen finns det dom som aldrig lämnar något spår att dom varit här och läst ......ja man väljer själv.


Det här med att skriva har jag tidigare tyckt varit jätte jobbigt  - att få ihopp en text, stava rätt, bara att formulera sig har varit svårt. Men i dag tycker jag att det är jätte kul. I och för sig får min familj ställa upp i tid och otid.

- Hallååååå  Familjen hur stavas aproxmatift.....har till och med en fantastisk vän som korr läser min text, mejlar om hon hittar något att gnälla på ....underbart   



Nu byter vi ämne

Carma hon är fantastisk.....tror nog att det finns dom som blir lite trött på att höra hur jag berömmer denna vovve ...hur fantastisk kan hon vara ????

En annan person kanske inte skulle tycka att det här är så märkvärdigt, det är ju en reteriver hon är ju 4 månader .......men för mig är det det


Hos Eva började vi att lära in "stolpen" ....ner med handen på vänster sida.... godis i handen......Carma står framför mig ...sen får jag henne att vrida rumpan med min hand till rätt position....när hon är rörelse belönar jag....nästa steg är att när hon är inne vid sidan börjar jag göra steg förflyttningar till höger ..........vi är där nu    

När jag ställer mig i tävlings position kommer hon som ett skott ....klick - bus på vänster sida .


 I går provade jag att för första gången smyga mig på henne  (framifrån) hon stod helt stilla och kikade på mig ....men va f..n gör tanten, sen när det var 10 meter kvar kastade hon sig i min famn......härligt när hon fattar att jag bara skojar.


Men tack och lov tar hon ner mig på marken  och visar lite busiga valpsidor, man ska väll ha sin beskärda del   

som när hon inte kommer direkt när jag roppar eller försöker få igång Love på lek  - Love försöker säga att hon inte vill, men carma vill inte fatta, då  rycker jag  ut, galna tokryck och lite annat smått och gott  som hör valpar till   


  



Av Marie - 19 juli 2010 17:06

Direkt efter kursen i går styrde vi bilen mot Åre, fjärde året vi är här uppe på sommaren. När vi visste att vi skulle bli med carma så bestämde vi att hitta på något annat - vandra i fjällen med valp funkar inge vidare. Men bara tanken att inte få komma hit upp i år gjorde att vi tänkte om - vi skippar vandringen och byter ut det mot att  äta och fika på uteserveringar titta på sevärdheter,bada och besöka lite olika djur som får, älgar(dom har värsta hänget här) kanske vi kan få syn på några renar ....ja ni fattar miljöträning och passivitet.


Stugan vi hyr passar oss perfekt och familjen vi hyr av har verkligen ansträngt sig eller hur   

  

Det här stod på köksbordet när vi kom och med en lapp som hoppades att vi ska trivas ...gulligt.



  

Bästa bilden för dagen,vid Ensjön...  Edsåsdalen


  

Passade så klart på att ta ett litet dopp


  

Efter dagens strapatser så tar sig Love en liten tupplur

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards