Carma och Cat

Alla inlägg under februari 2012

Av Marie - 29 februari 2012 20:00

Då har vi traskat klart. 10 gånger har det blivit hos Charlotte och vi är nöjda med slut resultatet.

2cm har hon ökat i omkrets runt låren och 1 cm runt knäna, tycker även att hon känns stabilare över ryggen   Carma har kämpat på bra.  8 av 16 minuter travade hon i dag. Med vatten upp till höften så var det jätte jobbigt. Jag måste vara den suportande  hejar klacken  och komma med uppmuntrande ord. Jag är helt slut efter dom 16 minuterna   det är slitsamt att träna   . Nu får hemma träningen ta vid och simning i basäng.


   Helt slut efter dagen 

Av Marie - 28 februari 2012 20:17

Jonna med sin Zolo



Erikas  Scout

      


Maria & Bobbe










Hannas Kakan 



Mathilda och Lily



Marie & Carma ;-))

       

Avslutar bilderna med Martha och Tollaren, som försöker få till ett bra gripande och jag är säker på att hon kommer lyckas .... TACK för gott skratt   

     




Och så en liten film    

Av Marie - 26 februari 2012 19:48

Då var vi hemma efter en super helg, jag är så nöjd. Stämningen har varit hög, mycket skratt, jätte trevliga människor och massa inspirerande hundträning. Tror inte det kan ha blivit bättre TACK ALLA!!!!!!


Upplägget den här gången blev lite annorlunda en tidigare läger. Vilket visade sig vara en hitt.

Fredagen tog Anders K ordet och pratade om uthållighets träning. Länka moment, tänka flera varv, köra på tills det blir fel osv. Mycket kloka ord som man behöver bli påmind om eftersom det är så lätt att man bara kör på med detaljträning och det håller ju inte i långa loppet.

Den största nyheten var nog att Maria Brandel kom på lördagkvällen och pratade om att "Prestera på beställning" .

Hon pratade om massa intressanta saker bla. Hur skapa jag en bra känsla för mig och min hund på tävlings mässiga sammanhang 

Att det inte är så allvarligt, målet är i horisonten och allt på väg dit är träning.  

OCH

Tävling är ett sätt att checka av var man ligger på träning.


Hon pratade om grundträning, detalj/moment, kedja/helhet, tävlingsträning, och mycket mer

Dom här föreläsningarna med Maria och Anders tycker jag var super bra, tycker jag fick med mig en hel del nya saker hem.

Lördagen gick vi igenom några moment på morgonen FF, apportering, Inkallning efter lunch blev det uthållighets träning 

Carma och jag körde ingång på plan, vittring, kort ff, rutan x2, jätte intressant att se hur hon klarade det, ingen belöning förns i rutan på andra varvet.......jo men det gick fint     


Lördag morgon fick vi börja med just  "prestera på beställning". Vi fick själva välja några moment till en kedja på 3-5 minuter, och tävlings mässigt visa upp den för Maria. Sen fick vi fead back och några rader om hur hon upplevde oss,  för att ta med hem. Carma och jag bestämmde att vi skulle göra sättande under gång, kort ff och en slät trä apportering.

Allt gick bra, jag blev inte nervös vilket var mitt mål. Carma gjorde ett fint ställande   istället för sitt men det är sånt som händer, vi jobbade vidare. 

Maria tyckte : Glad & Korrekt förare, fint fokus   



Den här helgen har verkligen varit super, måste få säga det igen och det ska bli så kul att få träffa dom här tjejerna igen i Landskampen mot Norge i Juni. Tänk vilken tur jag har som får vara med här i Talang, Jag är så nöjd och glad  

   Va vore livet utan Carma 


Mer bilder kommer!!! 

Av Marie - 24 februari 2012 07:30

Är på promenad med hundarna. Går och små snackar med Jeanette i telefonen. Vi är på väg ner på stora ängen för att sen gå vidare in i skogen. Hundarna är lösa  . JÄVLAR skriker jag till Jeanette, Carma jagar rådjur.

"CARMA"  vrålar jag för allt vad jag är värd.   Hon stannar, hinner jag upplysa Jeanette om innan jag vrålar ingen "BUS" - Hon tvär vänder och kommer .....  


Jag riktigt hör hur Jeanette suckar i telefonen om mitt lilla A-barn. Det här med att jaga är ett problem vi har både Jeanette och jag med våra hundar. Och där vi bor kryllar det av dom, och då menar jag kryllar.



- Jahaa det där gick ju bra   , blev Jeanettes kommentar ........... - Japp det gick fin fint svarade jag med skratt i rösten .............................. - men Jeanette det var ett staket i vägen, det var därför hon stannade   



MEN dagen efter hände samma sak igen, på en annan plats. Jag vrålar som en tok, Carma stannar ........jag tar till "BUS" kommandot, hunder vänder och kommer....................................... Och där fanns det ingen staket     


Nog prat om rådjur, men ett problem är det.    




Nu packar vi för Talang lägret. Kommer hem på Söndag kväll  förhoppningsvis med massor av inspiration och nya tankar.   

 



Av Marie - 22 februari 2012 08:05

Det gick ju bra det här. När man väl fattar hur man gör så var det inga problem   . Möjligheterna i det här videoprogramet är enorma. Det är allt från extra ljud (som jag har på lite olika ställen) till massa olika effekter.

Alla klippen är från iPhone så kvaliten är inte helt hundra. Har inte provat med den vanliga video kameran än, men det kommer   Tack för alla kommentarer på det förra klippet, Love är en personlighet   Valde att inte ta med dom allra värsta "personlighets klippen" risken är stor att ni får för er att det är Love som bestämmer här hemma, och det vore ju helt fel      



Av Marie - 20 februari 2012 07:18


Nu har jag ÄNTLIGEN fått till ett videoklipp med den här datorn,  vi får se om jag kommer ihåg hur jag gjorde till nästa film   



Av Marie - 18 februari 2012 15:51

Det händer inte ofta att jag har en dålig känsla när vi kliver av tränings plan men då och då händer det. 


Jag har blivit så petig, inte alls som när jag tränade Love..... - åååå titta vad söt hon är när hon tar apporten   hon tuggar lite, jamen det gör inget, hon kommer ju med den    


I dag har jag helt andra målbilder, än "bara hon gör lite rätt". Nu vet jag vad jag vill ha, hög fart, bra gripande, presition osv. Inte alltid att vi lyckas få till det,  många delar är det  i ett moment och ni som tränar hund vet säkert vad jag pratar om ....det är inte helt lätt...................... och det är inte alltid Carma har samma målbild som jag, även om hon gör allt för att se den   


Såklart så blir träningen petigare och risken att man inte blir nöjd är ju så mycket större än med tidigare tränings sätt, för då va ju allt så bra. 


Och det är nog här den dåliga känslan kan infinna sig ibland,  som i sin tur ger mig massor att tänka på, både bra och dåliga saker, speciellt om mig själv. Vilket alltid är nyttigt och självutvecklande.


I dag blev det ett nytt tränings pass, väl genomtänkt....... och den dåliga känslan infann sig inte, fast vi hade missar och allt inte var perfekt . I bland är det nyttigt att stanna upp och fråga sig själv,  varför håller jag på med det här och vad är viktigast.........


dirigerings apportering

  


Hålla vittrings pinnen i ett tag (väldigt svårt)



     

Alltid våran "sista belöning" efter  träningen    -ÅÅÅ va du är duktig, vi gjorde APPORT, HOPP,FOT, SITT .......

Carma älskar den här "snacka, käka köttbulle belöningen"  

Och jag med  

Av Marie - 15 februari 2012 20:44

Nu har Charlott givit klartecken att köra för fullt, och det gör vi, vilket är så fantastiskt. Tread mill träningen har verkligen gjort gott. Carma börjar komma i super form    sakta men säkert

I går trotsade Jeanette och jag  vädret och träffades på Vårbergs skolgård. Snön vräkte ner men belysning hade vi . Carma fick göra en kedja, ff, sittande under gång, inkallning med ställand, rutan, metall.

Kollade lite på fjärren och avslutade med en perfekt dirigeringsapportering - Härliga hund, tänk  så duktig hon är   Jeanettes Acke gjorde också ett fint tränings pass. Det var två nöjda tjejor som åkte hem den kvällen 


I dag efter jobbet blev det en "buskedja" egentligen hade jag komponerat den till  Johanna som är i Elit, men jag tyckte den blev så rolig så vi var ju bara tvungna att prova. 

Direkt efter jobbet ner till Sätra badet, rasta hundar sen ut med koner, apporter och Carma.

Nytt var det och ganska svårt,  många nya saker vi aldrig gjort förut. Men Carma försöker, fattar snabbt och provar. 

Rätt blev det och matte kan inte annat än att bli lite impad av denna fina vovve......


 

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards