Carma och Cat

Alla inlägg under oktober 2015

Av Marie - 31 oktober 2015 08:36

Happy Halloween önskar vi er     


 


Kan tala om att den här Carma är ett snäpp bättre på att klä ut sig en vad Love var - Trodde jag aldrig skulle hända   Love var det ju världsklass på   Men med lite brieost så funkar allt, inte en endaste gång försökte hon ta av sig utstyrseln. Hon kanske tyckte hon var snygg   Husse och matte var i alla fall väldigt glada över klädseln. 

Av Marie - 29 oktober 2015 06:39

När min bästa träningskompis Jeanette fyllde 50 här i våras fick hon en lite annorlunda present av mig. Jag ville att vi skulle göra något ihop och det skulle vara hund relaterat. Funderade länge och väl men till slut lyckades jag få ihop en present som i och för sig inte var med hund men det fanns med klicker, tajning och planering - många egenskaper som vi använder i hundträningen. 


Allt kändes super bra - nu skulle vi bara få ihop en tid för att åka dit. Men där sprack det, personen i fråga som skulle hjälpa oss kunde inte, hennes liv hade gjort en hel om vändning. Så vi fick snällt ställa in. 


Vi fick tänka om - den briljanta iden om att Frida Wallen kunde vara ett alternativ kom från många håll. Sagt och gjort vi åkte dit. 


En varsin timme blev det där vi kikade på allt som vi har problem med. Vi åkte hem nöjda och glada. Ny timme är nu bokad. 


Så här efteråt var det nog någon mening med att det inte blev något med första presenten - För det här med Frida blev så bra   


         

Av Marie - 26 oktober 2015 06:18

Just nu är vi i ett läge i bygget där jag är överflödig. Min uppgift just nu är att soppa lite, laga lunch hämta en och annan bräda osv. Provade att "hjälpa" till med något så lätt som att borra plyfa - hur svårt kan det vara?...............Faktiskt jätte svårt, R gick i taket när han hörde mig ta dö på väggen. Det vara bara att lägga ner och överlämna det till proffsen, men jag försökte i alla fall. Men snart så kan jag hugga in igen. Innerväggar är på plats - nästa steg är panel,  spackla och måla. 


     




 Vi är inte ledsna för det - Carma har blivit aktiverad hela helgen med spår, corträning och snabba dopp i havet.



       


Lärt sig binda en krans och gräva upp granar ur marken

   


Tittat på galopperande älgar, vildsvin och stora rovfåglar - här där vi är är det rena zoot. 

 


Av Marie - 24 oktober 2015 20:52

Efter en dag med spår, bad, långa promenader över stock och sten så säger carma god natt.


Av Marie - 22 oktober 2015 06:48

Träningstävling på klubben igår - sista för i år vilket känns ganska skönt, det var mörkt på plan och många hundar var besvärade av det. Vi har ju lampor men det kändes som det varken gjorde till eller ifrån. 


Många hundar som utvecklats en hel del mot när vi startade terminen. Träning ger färdighet   

Carma fick börja, kedjan var ihop snickrad och allt flöt på bra - sista momentet var dirigeringsapportering istället för apporter låg det hennes kamptrasor (som hon älskar) Tror inte hon riktigt fattade att det var dom vi la dit- tävlingsledaren var väldigt diskret. Men när hon vände upp efter konskicket och upptäckte   Herre jösses, sen satsade hon 100 % och hon sprang rätt in i mig för att kampa- saktade inte ens ner farten. Nog för att hon brukar ha hög intensitet men det här tog priset. Tack och lov gjorde hon sig inte illa - kasta sig in i matte i den farten är nog lite vanskligt. 


Det bästa med kvällen var att min "tränare" från förr var där - jösses vad jag saknar henne, trygg positiv och bara så bra. Och som vanligt kom hon med bra tankar   


 




Av Marie - 19 oktober 2015 07:00





Helgens bästa - tyckte i alla fall Carma   Så stolt och nöjd såg hon ut när hon kom springande för att visa upp - Kolla va jag hittade   


 

Jag var inte lika entusiastisk    Men höll god min    





Av Marie - 16 oktober 2015 06:28

Igår var vi på vårat andra besök hos Eva Solstrand. Två veckor sen sist. Vi började med att kolla av gången . Tycker själv att carma går lite stadigare idag inte lika mycket svaj. Eva tyckte likadant, så pilatesbolls träningen har gjort lite resultat - tänk att 5 min varje dag kan göra susen. 


Sen var det dags för kläm och känn - Hade det varit Love så hade vi fått släpa in henne, hon hade ett fantastiskt minne och skulle aldrig låta sig bli behandlad på det där sättet, hon hade hellre dött. 

Carma springer in som hon aldrig varit där,  lägger sig ner och låter sig bli behandlad utan problem……..ja hon låter och talar om när det gör ont, men här har vi inga flykt beteenden.


Tycker det är så häftigt att man kan vara så lätt i sinnet. Mycket såg bättre ut - bättre rotation i höften, lite rörligare vid svans roten inte helt bra men på gång, inte ett endaste knyst när vi kom till skuldrorna - vilket är helt otroligt. Jag känner mig så nöjd. Nu fortsätter vi med träningen och så ska vi tillbaka om en månad. 


Det här är balsam för själen - lilla Carma   


Tror det är super viktigt att träna våra hundar, dom där små musklerna som håller kroppen i stabilitet. Det kan man ju göra på promenaden, hela skogen är som ett gym. Men det gäller att man vet hur man ska göra. 


 





Av Marie - 15 oktober 2015 07:30

 

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards