Carma och Cat

Alla inlägg under oktober 2012

Av Marie - 31 oktober 2012 12:49

 



Av Marie - 30 oktober 2012 10:03


Om det finns en lösning på ett problem, är det onödigt att oroa sig.
Om det inte finns nån lösning på problemet, är det meningslöst att oroa sig.
(Dalai Lama)


Av Marie - 28 oktober 2012 19:30

Love började sin spårning i dag med att lägga sig på rygg och riktigt tala om att fasiken va kul det här ska bli  

Tog ett tag innan hon i sin iver kom på att hon skulle sätta på nosen. När väl den var på så tuffade hon på så fint.


Spår läggaren för dagen var Lena, inte ofta man ser  Love sätta sig tätt intill och låta sig bli klappad på   



Men Lena hade gjort ett gott intryck plus att spåret var ju så jätte bra     


 

Det gick uppför 



 

Och nerför  


det blev en trevlig dag där även den lilla gula gjorde bra ifrån sig   

Av Marie - 27 oktober 2012 16:17


Ibland när Carma och jag går fritt följ så tycker jag att det blir hackigt,obekvämt och ingen feeling alls - inge bra med andra ord. Det kan hända att min  "partner" kommer in i ett plog tänk och har vi otur så är det svårt att få henne på andra tankar. Jag tror det hela handlar om belöningsförväntan. Hon liksom provar sig fram med lilla rumpan, om jag går så här så kanske det kommer en belöning................nähe .........om jag gör så här da'....................nähe   

Så länge man håller sig i dom lägre klasserna så är allt frid och fröjd men högre upp krävs det lite mer. Det blir  lite längre och svårare   


Ni som följt mig här vet att ff inte är mitt absoluta favorit moment, men att jag jobbat på och kommit ganska långt i min tanke bana   


Tror dagens träning gav Carma en fin tankeställare, tror och hoppas att vi är på rätt väg. Jag tyckte vi fick till ett bra flyt.  Måste vara ett gått tecken från min sida när jag sitter här och funderar på om vi ska ta en kort promis till ängen och köra lite ff   



 



Av Marie - 26 oktober 2012 13:13


Har lite svårt att fatta att det kan vara så kul att springa omkring med en påse på huvudet ? .....................Carma tycker det är jätte kul    



 

Av Marie - 25 oktober 2012 20:36

Dagens lydnads pass  med Sandra och Monica lämnade en hel del till eftertanke. Tror faktiskt jag lämnar det och tittar på fina bilden med en stilla Carma. Tänk vad hon kan  - Phuuu     


 

Av Marie - 23 oktober 2012 21:15

Nu jäklar har vi hittat värdens bästa tränings ställe, tänk att man kan bli helt lyrisk av en fotbolls plan med konstgräs och belysning   


Den här tiden som kommer nu är inte kul tränings mässigt. Nog för att det är kallt men det värsta är nog mörkret.

Jeanette har kollat in den här planen ett tag men den har alltid varit upptagen av fotbolls killar. Men i dag ringde Jeanette och sa att den var tom   

Fort som ögat var vi där och ställde upp våra saker, men det tog inte lång tid förens vi fick sällskap av ett gäng grabbar  


Men vi makade ihop oss så alla fick plats   

Kanon fin störning fick vi   . Utnyttjade den efter bästa förmåga. Carma brydde sig inte det minsta, vilket är väldigt härligt. 

Hon  var i sitt ess i kväll. Vi fick till en jätte bra träning, full fart och med bra koncentration och hjärnan var med, fina rutskick på det här passet med   SKÖNT.


 

Av Marie - 21 oktober 2012 19:30

Träning i dag på ny plats med Sandra & Jade. En stor fotbollsplan i skogås. Inte en endaste fotbolls intresserad kille eller tjej i sikte, så vi tog för oss    


Träningen hos Niina i torsdags bjöd ju på en över tänd Carma   Inte ofta jag ser henne så där galen, men ibland händer det  och visst är det fantastiskt med en energiskt hund men om huvudet är lämnat hemma i Sätra så kan det bli lite för mycket, även för den bästa   



Drömt mardrömmar om Carma och "rutan" , inte om vad som hände utan mer HUR SKA GÖRA FÖR ATT FÅ ORDNING PÅ PROBLEMET   

Joda jag klurade ut några fina tankar där under natten   och i dag med Sandra skred vi till verket   

Vilket gick jätte fint, TACK OCH LOV inga konstigheter. Vi hjälpte Carma med första skicket så hon gjorde rätt, sen fick hon prova helt själv när det gick fint satte vi in rutan i kedja .................hon var lika energis som vanligt men hjärnan var med   Förstår att vi måste jobba vidare på det här, men dagens träning gav hopp om att, hon kan om hon bara koncentrerar sig, och kanske inte tänker så mycket på andra saker som hon hellre vill göra  



Tänker bjuda på en liten film från det galna tränings tillfället, kan vara kul att se något som går helt åt pipan  - håll till godo. Håll i hatten för det går undan   



 

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards