Carma och Cat

Alla inlägg den 4 december 2011

Av Marie - 4 december 2011 07:33

Hämtade upp Jenny och Mini i fredags för färd mot Ludvika och tävling. Jenny hade hyrt hallen på kvällen som tävlingen skulle vara i och alla som ville fick var med och känna på miljön innan lördagen.


Där på genrepet bestämde sig Carma för att fundera lite över livets frågor........Är det här verkligen kul? är det inte roligare att vara med dom andra hundarna?? tänk va mycket ljud det är i den här hallen och den där matte är hon verkligen en rolig tant ? ......Kan säga att det kändes inte helt bra att carma fick sin lilla livskris just då, glömde bort allt jag försökt att övertala mig själv om, som att det här är en informationstävling, vi ska "bara" ha roligt osv. Min inre syn som förföljde mig hela natten var att Carma inte skulle vara vid min sida utan på den andra planen där lydnads klass två skulle vara.



Carmas focus på fredagen  



Natten blev inge vidare , så när klockan ringde 05.15 var det  skönt att få gå upp och ta tag i dagen.  Men med lite snack från "goa" vänner, vilket var väldigt skönt att ha just då så bestämmde vi att hon är i en känslig ålder, jag får göra det bästa av situationen.

Carma och jag fick sista starnummret, så det blev en lång väntan. Men när det ÄNTLIGEN blev våran tur så hade tydligen krisen gått över för lill skruttan, tankarna var på plats och livet lekte, matte är nog en bra tant som hittar på roliga saker trots allt  ;-))Tävlingen gick galant Carma hade fint focus, härlig attityd och hon hade faktiskt med sig en lugn matte på plan, vilket hon nog var glad åt ;-)



  Carmas focus på lördagen


 

Inkallning med stå och ligg ;-)) 10p


 

Rutan 9,5 p


 

Vittring 8 poäng

  Fjärren 10p



 

Vi lyckades med två nollor, när dom kom så blev jag inte ett dugg besviken utan gick vidare till nästa mmoment, inte heller efter tävlingen var jag sur över dom. För känslan var så bra över lag. Men nu inser jag att dom var så onödiga och att det var mitt fel vilket grämer mig i dag................. men det går över man lär så länge man lever, ingen är perfekt.



Men om man nu bortser ifrån cirklarna ;-) så är jag så nöjd. Tänk en 10 på fjärren, som vi har kämpat med det momentet, ni som läser min blogg vet ju. Jag har pillat ;-) och slitit mitt hår för det momentet vet inte hur många gånger jag sagt  - kommer aldrig att funka . Men tydligen har jag inte lagt över den stressen på Carma för hon gjorde det jätte fint ;-)


Men trots allt så blev det en informations tävling i alla avseenden mest kanske känslomässig information både för mig och Carma. Det blev ett andra pris med 236 poäng


Stort tack till alla snälla mäniskor som stöttat och tagit fina kort och filmat, hoppas jag kan betala tillbaka ;-)))




  



Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards