Carma och Cat

Alla inlägg under oktober 2013

Av Marie - 31 oktober 2013 19:38

Jeanettes Acke har fått en ny leksak   Carma insåg snabbt att den där är nog skit rolig - nöjdare hund fick man leta efter. Så nu är det bara upp med plånboken matte, Carma vill ha en likadan   



 

Synd att bilden blev så dålig 

Av Marie - 30 oktober 2013 19:42

I dag blir det en bild på min fina Love   

Ont i sina ben har hon men kämpar på en då. Alltid så glad och nöjd. Så snäll mot Carma trots att hon kan vara riktigt jobbig ibland. En riktigt stark personlighet som har sina små egenheter mer än någon annan hund jag känner. 

11 år blir hon i April vilket är helt otroligt - tiden går alldeles för fort   


 



Av Marie - 24 oktober 2013 15:12


Barnbarnet växer och frodas   


   




Av Marie - 23 oktober 2013 14:06

Jakt träning går ju faktiskt att träna på lite olika sätt. Full fart eller en lite lugnare variant. Hade ju bokat en tränings träff med Carina för ett tag sedan och det ville jag inte missa. Carina och Ozzy stod för farten i dag jag och carma tränade på passivitet   och närsöks signal - jo men att äta godis till bakgrundsmusik det kan hon   Nästa steg är att se om hon kopplar ihop signal med att sätta ner nosen. Carina satsar till fullo på Jakten och har gått massa kurser men är ganska ny inom den här grenen. Ozzy är 2 år och hennes första reteriver har haft brukshund tidigare,  samma som jag   Det blev en trevlig förmiddag, vet kanske inte om Carma var så nöjd över dom trista övningarna. Men dom var nyttiga och det vet ju alla att nyttigt är lika med trist   Men så är livet ibland   


 



 




Av Marie - 22 oktober 2013 06:54

Då var det klippt, Carma har känning i sin rygg igen  Egentligen inget som märks av någon annan en mig. Jösses vad den hunden kan hålla masken. Men vid det här laget är jag en fena på att se när det inte är som det ska - mig lurar man inte. Men det blir väl så när man camperar 24 timmar om dygnet tillsammans och genomgått en del sjukdomar som Carma och jag har gjort. Vi kan varandra vid det här laget   Den här gången var det i träningen som jag inte riktigt tyckte att det stämde. Bokade tid hos våran sjukgymnast och mycket riktigt ont där hon brukar ha besvär plus att hon ömmar i höftböjarna. Numera blir inte fallet så högt - jag tar det lite mer med ro än tidigare. Känner mig väldigt nöjd med att jag valde att kliva ur spetsgruppen - för då hade jag blivit galen av frustration  


Tur man gör bra val i livet   Nu blir det massage, laser, vila från simningen och ingen lydnads träning på ett tag.

Men det finns ju annat man kan roa sig med och det gör vi   


 

Foto: Eivor Rasehorn



Av Marie - 21 oktober 2013 07:24

 

Av Marie - 19 oktober 2013 16:11

Apollogruppen anordnade i dag ett KM i viltspår. Tre spår var lagda ett Anlag, öppenklass och ett champoin spår. Den som gick på kortast tid vann   Love och Carma fick gå champion spåret. Eftersom vi kom lite senare så var det ett gäng hundar med förare som hade spårat i det spåret innan oss. Vilket gjorde det lite annorlunda en ett vanligt blod spår. Carma tuffade på fint trots alla dofter. Love var inte lika spår säker, men hon jobbade på så gått hon kunde. Hittade skanken till slut och jag gastade för allt jag var värd att den var hittade   Carma gick på en minut mindre än Love och hon kom på tredja plats av en jäkla massa hundar. Fint väder och trevliga människor gjorde dagen perfekt   


 

Av Marie - 17 oktober 2013 08:19

 

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards