Carma och Cat

Alla inlägg under december 2012

Av Marie - 28 december 2012 20:49

hallelujah för dom två fina inomhushallarna på norr sidan stan. Helt underbart att få vara inne och träna, otroligt lyxigt.

Två dagar har vi gottat oss inomhus, i torsdags kväll med ett helt gäng  brudar och deras hundar, 6 stycken bestämt.



DTBK -HUS och TÄS arrangerar en heldag med VM-domaren Thomas Lundin.
Han kommer söndag den 20 januari kl 9.30-16 , guida oss i den
teoretiska vägen till lydnadsframgångar;-). Vi kommer gå igenom filmer
och bedömning internationellt och förmodligen framtida
elitlydnadsprovsreglement. Vi kommer hålla till inomhus på dtbk.

Vi behöver därför 6 testekipage till denna dag som i förväg ska filmas
och sen visas den 20e.

 

Jag blev tillfrågad och slog till direkt   

Filmningen gick strålande, nöjd med många moment, några blev mindre bra MEN vi nollade inget och det är ju extra roligt. Fick till bra belöningar inne på plan som jag hoppades på. Upplägget var bra och Carma var på topp.  Sen får vi se vad Thomas ger för betyg.............jätte intressant ska det bli.


I dag fredag åkte Jeanette och jag till Upplands Väsby för träning. Två timmar var bokat och vi körde på för fullt.

Bra träning fick vi till bla. ff i 5 minuter     Filmade lite av dagens moment, musik på klippet  som vanligt. Nöjdast är jag med Carmas bakåt sitt i fjärren.......   FY FASIKEN VA VI SLITIT FÖR DET, blir så glad när jag ser att hon ÄNTLIGEN fattat ...............nu måste vi bosta upp ligget , inte lika bra   Men det känns som en västanfläkt    




Av Marie - 26 december 2012 18:04




Såg ett intressant film klipp på fb som triggade igång mina tankar. Har gått och små funderat på det ett tag men jul, jul, och åter jul har varit som en bromskloss för mina kreativa idéer. Tanken är att Carma skall överraskas i sina belöningar. Oftast belönar man på samma sätt, fram med lilla bollen eller en god bit, stunden är över på en sekund eller två............Fel?? nä men lite trist kan det ju bli i långa loppet.

Carma är i dag väldigt belöningstacksam, hon nöjer sig med det lilla, är lika glad en då.............men håll med om att visst låter det lite extra kul att få komma med något nytt, kanske lite häftigare en vad den lilla vovven är van vid  


Så på julafton mellan damsugning och matlagning gick min hjärna på högvarv, hittade ett gammalt lakan med hål i, rev det i långa strimlor och satte igång att fläta ihop dom. Det blev en perfekt lång kampleksak, garanterat större än vad Carma är van vid.


På grund av att en kaka åkte i golvet och jag blev tvungen att baka en på nytt, och en av ingredienserna var philadelphia ost stod jag helt plötsligt med fyra tomma askar i bra storlek  att lägga belönings godis i plus att dom alla fick plats i min bakficka  


I dag skred jag till verket, första kedjan som bestod av ruta, dirigeringsapportering med samma kon avslutade med en vittring. Så fort pinnen var inlämnad kom lakanet fram, med mycket inlevelse från min sida   

   


Nästa kedja som fick bli en skoj kedja (kör några moment i ett och samma svep) avslutade jag med att kasta alla burkarna på henne, hon fick hämta en i taget som jag sen öppnade och hon fick äta.......


 




Lyckat ?..........  Hon gick definitivt i gång mer än vanligt på lakanet, som nu går under namnet ormen   

Askarna älskade hon, såg ut som hon var satt på svält diet     


Kanske inte behöver vara så här kreativ varje pass men ibland är det kul att överraska, och det lyckades jag med    





   

Av Marie - 26 december 2012 09:18

Träning med bästa bollen i dag   


 


Av Marie - 25 december 2012 11:15

 

Av Marie - 22 december 2012 15:12

En God Jul önskar vi alla våra läsare   



 

Av Marie - 17 december 2012 21:11








Lyckades hitta en plogad plan med lite belysning, tur man är envis   

Carma har på tävlingar varit väldigt lätt i armbågarna det har kommit vid alla nerläggningar ( inkallningen, rutan fjärr ) 

Det stör mig som bara den, enkla moment delar som brister, onödiga poäng avdrag.

Tyvärr inget som har kommit på träning utan på tävling.  


Nu är det hakan i backen som gäller 

Och vi stör ut henne..........lyft nu på hakan hund skrälle........Men Carma går inte på den finten, hon ligger som en fura  

Får se om det håller i skarpt läge  


 






Av Marie - 17 december 2012 07:00

 

Av Marie - 16 december 2012 08:09

Vad gör man när snön vräker ner och man vill träna ?  Carma och jag har massor att ta tag i. Här hos oss är det svårt att hitta uppploga planer eller parkeringar utan bilar. Det är ju knappt det är plogat på gångvägar eller bilvägar  promenaderna blir inte vad dom brukar.


 

Fy fasiken och det tar ju aldrig slut  




 

Så här före jul blir det mycket jobb. Love håller sig hemma men Carma är ju alltid med på jobbet. Ligger så snällt på sin soffa och sover, vad som än händer  

Underbart att ha en hund som är så lättsam och finner sig i allt. Hon är otroligt anpassningsbar. Bara hon får vara med mig så är hon nöjd   



 

Försöker ju träffa det här ekipaget så ofta vi bara kan   



 

Tränat sitt i grupp med godis på näsan, plätt lätt tyckte Carma




 

Kvälls busat med husse, ett måste  



 

I går en sväng till mässan och tittade på duktiga förare och hundar 

Här Sophie med Raja.



 

Kom hem med en boll och klädnypor.

Bollen snodde Carma direkt.


Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards