Carma och Cat

Alla inlägg under juni 2015

Av Marie - 26 juni 2015 06:43

Det börjar lida mot semester, bara sex dagar kvar att jobba. Men med  tanke på vädret som varit ganska dåligt så känns det bra. För det är ju nu snart som värmen kommer - gillar verkligen när vädret går efter min ledighet  ……………Man kan inte mer en hoppas, så var det förra året och det får gärna bli en repris på det.

 

Igår hälsade vi på Jenny och alla hennes svartvita jyckar, vi fick till lite träning och lite snack. Jätte kul att få träffa Mini igen, hon blev så där lite extra glad   


 

Hela gänget 

 

 

 

 

På eftermiddagen kom dom små barnbarnen över. William var så lycklig över att få hålla i carmas koppel på promenaden, Carma var inte lika lycklig, men lät han hållas.

 

 

 

Av Marie - 22 juni 2015 18:39

Det var nog den blötaste midsommar jag varit med om. Men R och jag kämpade på med förrådshuset 

efter bästa förmåga. Alla fyra väggarna är på plats och vi hann även med att grundmåla. 




 



Stor huset tar sig också, men än så länge har vi byggkillar som arbetar på det - men snart ska vi ta över


 



Av Marie - 15 juni 2015 06:57

 Hela natten regnade det, smattrade fint på husvagnen. Men under dagen klarnade det upp och det blev riktigt fin till slut.


 



 

Vi har snickrat på förrådshuset hela helgen, R fick lite fin hjälp av en kompis, vilket gjorde att det gick lite fortare än när jag är hantlangare. 


 

Carma har svårt att komma till ro när vi jobbar. Vi far från det ena stället till det andra och hon vill ju inte missa något. Hon brukar vara helt slut när vi kommer hem till stan. 


Men när taket var på plats gick hon in, hittade en plats och somnade fast det bankades över huvudet på henne. Äntligen ett hus att vara i   


Av Marie - 11 juni 2015 19:55


R har varit och kikat ute på Lisö. Numera är det inte bara en tomt utan vi har ett hus. Lite luftigt men jösses så spännande. I morgon får jag se det in live. Här kommer två bilder på skapelsen. 



Tre stora fönster som kommer gå ut till en altan 



   

Allrum, kök och hall

Av Marie - 10 juni 2015 06:53

Kommer så väl ihåg dom första tävlingarna med Love, jag var fasiken eroforisk. Kommer ihåg när jag ringde uppfödaren för att berätta hur det gått, hur galet glad jag var och så nöjd och stolt över mig och min hund. 


Idag är jag lika glad och stolt men inte alls i närheten av erefori. Tänk vad tävlingserfarenhet och ålder kan göra en lite mera samlad. Men sen är tävlinsbiten för mig lite mera omfattande i dag en var den var när jag tävlade med Love. Då tog jag en klass i taget och tänkte väldigt mycket "tävling" i dag är min kunskapsnivå på ett annat plan och jag ser det mer som en information på vad som vi ska träna mera på. 


Tävlingen i går var lite knepig, två planer precis bredvid varandra så när jag gjorde inkallningen så gjorde tävlings kompisen fjärren. Ställde till det för vissa. Carma jobbade på bra, tyckte hon var lite flåsig men det var ju varmt.


Vi började med ff som var okoncentrerat och inte alls så bra som det varit sista gångerna, kanske blev hon påverkad av mig som var lite obekväm pga. dom som stod i våran ring. Inkallningen där fick vi ett jätte dåligt ställande med sned ingång. Dirigeringen perfekt och vittringen gick hon över pinnarna flera gånger - hon gör så ibland tänker inte ändra på det, jag vill att hon ska vara säker och krävs det den typen av sortering så får det bli så.


Sen byte av ring - Carma uppfattade blicksnabbt att vi var på väg ut ur ringen men tävlinsledaren räddade upp situationen och började kommendera in oss - Jag rätade upp mig och kommenderade fot, ett ord jag använder väldigt sparsamt. Carma var så nära att gå mig ur händerna - men hon tog mitt lite allvarliga sätt och jag kände direkt att hon var med - häftigt, tänk vad vi som förare utstrålar.


Där inne var det Zäta där första skiftet var sitt - hela den där delen med ring byte för att sen ta ett sitt kändes lite knepigt. Men hon klarade alla delar fint och jag med. Rutan perfekt, hopp apport jätte fint men lite slarvig vid ingången. Fjärren var som vanligt en rysare, men en 8:a lyckades vi avsluta den med. 



281,5 poäng och massa information. 


 






Av Marie - 6 juni 2015 21:54


ja jäklar vad nöjd man kan bli över ett par plintar. Hela 29 stycken, killarna har jobbat på bra när dom väl kom igång. Och det ryktas om att dom ska börja med huset på måndag. Låter för bra för att vara sant.


 

 

 

Håller bra att balansera på 

 

 







i dag snickrade vi grunden till friggeboden, verkar stadig den med. 

 





På eftermiddagen fick vi besök av grannen och deras barn - äntligen några som har tid att umgås tyckte Carma 

 

Av Marie - 5 juni 2015 20:22

Nu duggar privat lektionerna tätt   I torsdagar hade jag en matte med två golden reterivers som behövde lite lydnads hjälp. En unghund och en femåring. Jätte kul att få komma med tankar och idéer till en ras som tilltalar mig så mycket. En ny tid blev bokad och hennes tränings kompis bokade en timme hon med - väldigt roligt. 

 

På tisdag är det tävling för Carma och mig. Två ringar kommer det att bli - ring ett ff, inkallning, apporteringsdiregering, vittring - ring två zäta, rutan, hoppapport, fjärr 

 

Kommer bli spännande och intressant hur Carma kommer tycka om att byta ring - jag tror  att det kommer att vara högt i tak i ring två   men vi får se.

 

Har varit lite dåligt med träning på sista tiden, inget som oroar mig det går som det går, jag är ju rätt avslappnad nu mera. 

 

 

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards