Carma och Cat

Alla inlägg den 25 december 2011

Av Marie - 25 december 2011 12:43

fick vi i fredags. Carma kissade blod på morgonen, såg det pga. snön,  tror faktiskt att jag missat det annars.


Ringde  till Animalen, dom ville jag skulle komma in för koll  det togs urinprov, blodprov, ultraljud och röntgen. Carma lika tålmodig som vanligt.    

Jag kan inte låta bli att tycka synd om henne , hur mycket ska hon orka med vad det gäller undersökningar  

Men hon verkar tycka att tjejorna på Animalen är helt okej så hon anpassar sig till läget, helt otroligt.


Blåsor på olika ställen i buken, vet.  pratade om att det kunde vara en reaktion från operationen kanske från trådarna som dom sydde äggstock stumparna med. eller som veterinären skriver Reaktioner efter ligaturer? organiserade blödningar i stumparna?

Paniken greppade tag i mig när jag förståd  att det kan tänkas att man måste öppna upp henne igen och då på ett annat sjukhus...............till slut lugnade Vet. Anna mig med att det är nog inte det bästa just nu.....  PHUUU

Det blev lite ändringar på medicinen, Metacamet ska vi inte fortsätta med därimot sätts det in en till atibiotika



Till slut fick vi åka hem med strikta riktlinjer - Anna ville att jag skulle ha noga obsevation på Carma under helgen. Koll av temp 2 gånger om dagen pluss slemhinnor. Om minsta känsla av att hon blir sämre som feber, blek, blödning från vulva eller sår så är det direkt till djursjukhus.


Julafton löpte på bra, Carma var pigg och alla värden såg bra ut och i dag Söndag käns det som vi fortsätter på samma  väg. På tisdag ska vi tillbaka för att titta med ultraljud igen,  förhoppningsvis är allt som det ska.

Och jag kan börja andas ut för denna gång.............





  Mamma envisas med att det ska vara en tomte, hon gör ju ett bra jobb så vi låter henne hållas ;-)





 
Linn och Love   



Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards