Carma och Cat

Alla inlägg under februari 2016

Av Marie - 25 februari 2016 11:23

Tanken var när jag köpte Pippi dockan att William skulle bli förtjust och vilja leka med den (han gillar ju Pippi Långstrump) Men Nääää han tittade på den mer var det inte, sen har den legat slängd i ett hörn. Kände mig lite mera förhoppningsfull när lilla Lilly kom, nu kommer den bli poppis........men nej ingen succé där heller. 


Den som har tagit till sig Pippi det är Carma - Hon släpar den upp för trappan när vi ska sova placerar den i sin bädd och när vi vaknar får hon följa med ner........ så söt 


 


Av Marie - 15 februari 2016 06:31

Har ju fått nosa på det här med Core när jag varit hos kiropraktorn Eva Solstrand med Carma. Vi har fått lite övningar med oss hem och en gigantisk boll är inköpt. Men kände att jag ville lära mig mer. 


Fick ihop ett gäng på 7 stycken som var lika intresserade, hyrde klubben en heldag och frågade Eva om hon ville komma till oss och föreläsa.  Det blev en väldigt intressant dag där vi gick igenom rörelseapparaten, balansträning och praktiska övningar balans och styrka. 


Fick med mig massa bra tankar och övningar hem. Och det är ju så att allt i kroppen hänger ihop,  är Core musklerna svaga kommer hunden att försöka stabilisera bakdelen genom att kompensatoriskt överarbeta höftböjarmusklerna. Man kan bara fundera över vad det kan göra om det ser ut så under en längre tid. 


Tänker ta till mig det här till lilla valpen - Kondition och styrka kan man börja med när hunden är färdigvuxen men Core funkar bra på den yngre hunden. 


Carma har svarat väldigt bra på det här, hon vill alltid upp på bollen men väl där har det varit för jobbigt att stå upp. så vi har bara suttit och försökt hålla balansen i cirka 3 min. Men i dag står hon och är inte alls så skakig längre - kul tycker hon defenetivt att det är.



 



Av Marie - 6 februari 2016 19:39

Träning dagen innan tävling är alltid lite lömskt, men ibland faller det sig så.  Man får liksom frångå sina principer och hoppas på det bästa.


Och efter en hel dag i Nykvarn hallen så kändes det helt okej. Carma gjorde inga större missar som fick mig att kasta in handduken, hon var riktigt duktig. Vi jobbade vidare med ingång på plan, bosta ff, och ordförståelse i zätat. Kollade av vittringen, ruta  och hoppapport. 



 



Söndag fm - tävling........så där lagom närvös. Grupp momenten gick fint 10/10.  Ingången på plan helt i min smak, fullt fokus som fortsates i en bra ff - kom lite långt fram vid några tillfällen 8 poäng. Transporten till Zätat gjorde jag våra förberedelser, var tydlig och lugn, Carma svarade fint och gjorde ett fint jobb alla skiften satt  9,5 p 


Där hade jag kunnat gå av, så skönt att det funkade. 


Inkallningen 9,5 p, I rutan kom hon för långt bak så jag var tvungen att kommendera fram henne två steg 6p, Dirigeringen 10p, hopp över hinder med metall 8p - ville inte sitta med äckel metallen (tänk att det aldrig släpper helt) , Vittring 7p lite tugg men fin analys, fjärren har verkligen blivit bättre i fokuset men lite framåt tänk hade vi - 7p ...........267,5 p ett första pris 


 

Av Marie - 1 februari 2016 06:42

Hela helgen har gått till att måla tak på landet - faktiskt inte så tråkigt som det låter. Glädjen och känslan att vi kommer närmare målet kan få vem som helst att stå högt upp i luften med nacken och armarna i en jobbig ställning utan att gnälla. Och fint blir det   


Carma har roat sig med att spankulera på tomten, kollat in älg och rådjurs bajs.........nja kollat och kollat - käkat närmare bestämt   kört lite uppletande, käkat ben och bara varit med. 



 

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards