Carma och Cat

Alla inlägg under oktober 2014

Av Marie - 30 oktober 2014 06:53

Blev inte så mycket klokare hos veterinären - urin provet såg fint ut och det kändes ju jätte bra, då kan vi släppa det. Kliandet är inte lika hysteriskt så förhoppningsvis är det på bättringsvägen, hon var lite mindre kletig på mig i går kunde gå på promenad utan att se ut som ett S och kom direkt när maten serverades,  sovit hela natten utan hysteriska hoppningar så förhoppningsvis är vi på rätt väg - inte kul med dom här klådskoven.   Men hon är tapper min lilla   


I dag ska det planeras för sista tillfället på Lördagens kontaktkontrakts kursen. Eftermiddagen ska tillbringas med bästa William. Ska hämta på dagis och bjuda honom på middag. Jätte länge sedan vi sågs så abstinensen är stor   



 






Av Marie - 29 oktober 2014 07:06

Carma är dålig igen, hon är sig inte alls lik. Har fått jätte mycket utslag under magen som är röda och verkar klia enormt. Men det känns som det är något annat som är fel också. Hon hade ju urinvägsinfektion för några veckor sedan åt antibiotika för det men frågan är om hon blev helt bra?


Går inte att spekulera, jag har bokat en tid hos veterinären i dag,  får se vad hon tror. Behöver jag säga att jag blir så trött på det här. Så glad över mitt beslut om att sluta tävla och träna "seriöst" - det fungerar ju inte.   



Fick i alla fall ett roligt telefonsamtal från    undrade om jag ville vara assistent på en slyngelkurs. Jätte kul att få bli tillfrågad igen - då gjorde jag nog bra ifrån mig sist   Jag tackade så klart JA  

  

Av Marie - 28 oktober 2014 07:06

Lördagen gick ju åt till kurs så söndagen blev smockat med grejer som skulle fixas.


Först ut till landet för att se om vi fått någon el - tyvärr inte   Det hade blivit ett missförstånd med el killen men i veckan ska det kopplas in    Vi är redo   


Elskåp är fixat och kabeln ligger fördig för inkoppling


 

Och en lampa om det blir mörkt



Carma och jag passade på att spåra. Vi har en jätte äng precis nedanför oss som vi provade. Carma tyckte det var super roligt  


    


Fin belöning blev det på slutet


 


Sen till salongen för lite höstfix. Förra helgen tog vi ner en björk på landet. Den pryder nu salongs fönstret 


 

Av Marie - 26 oktober 2014 16:44

Då var första kurstillfället avklarat. Fem stycken var vi och det blev lustigt nog bara reterivers   En valp och resten var i åldern mellan 2 till 4 år.  Vi har pratar ryggsäck, belöningsystem, följsamhet och lugn vid vänster sida. Jag själv är väldigt förtjust i belöningssystemet - om man nu får stapla upp vad som är roligast i Kontaktkontraktet så är det nog det. Mycket eftersom jag har jobbat in det på Carma och vet att det fungerar och att det är så genialt men också för att det är lite klurigt och att man kan få en varierad träningen, sånt gillar jag   En vecka har dom på sig att prova det vi gått igenom. Kommer säkert vara några frågor och funderingar när vi träffas igen.



På Lördag  ska vi bla. prata skvallerträning - en jätte bra aktivering på promenaden, hantering och uppbindning plus en liten "Läxa" som dom ska få visa upp   


 


Lugn vid vänster sida - jo det kommer snart att bli det  







Av Marie - 23 oktober 2014 15:45

Här planeras det för fullt. På lördag är det dags för min Kontaktkontrakts kurs. Vilket ska bli väldigt spännande. Jag valde att ta 6 deltagare, kändes som ett bra antal. 6 anmälningar fick jag men i sista stund ett återbud. Så nu blir vi 5 stycken.


Hoppas att mitt upplägg kommer att uppskatas. Kommer ihåg när jag själv gick den här kursen för många år sedan hos Eva, vet att jag tyckte det var lite krångligt och svårt. Det var mycket att hålla reda på. Har planerat att ta det väldigt lugnt och pedagogiskt - vi får se om jag lyckas förmedla.  Carma kommer vara med som visnings hund. Alltid tryggt att ha med henne.   


 

Av Marie - 21 oktober 2014 07:26

 

Av Marie - 18 oktober 2014 06:36

Klippt och klistrat - Har tagit små klipp från mobilen inget märkvärdigt alls. Det är själva "göra" filmen som jag tycker är kul. Finns så mycket finesser, jag har nog bara kommit på en bråkdel.

Men otroligt roligt är det, håll till godo   





Av Marie - 15 oktober 2014 10:08

     

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards