Carma och Cat

Alla inlägg under september 2011

Av Marie - 30 september 2011 20:22

Precis hemkommen från sjukgymnasten Charlott. En månad sen vi var där sist och lite nervös var jag så klart om  vad hon skulle säga eller kanske mest vad Carma skulle säga ;-)) Men båda var så nöjda - HÄRLIGT, tror inte jag hade klarat ett endaste litet knyst från Carmas sida om att det gjorde ont. Nu har vi ett uppehåll i ryggträningen eftersom vi äter antibiotika men om en vecka är vi i gång igen men kättingdragning och allt annat  (hoppas jag)

Av Marie - 29 september 2011 08:37

I måndags vid 14.00 tiden började Carma se väldigt konstig ut. Trött, ögonen hängde och hon ville bara vara i sin bur, inte ens kompis flatten Thelma kunde få igång henne. Fördelen när man har en aktiv hund är att när dom mår riktigt riktigt dåligt så märks det direkt.


På kvällen var hennes temp på 39,2. I mina ögon galet högt men det visade det sig när jag ringde vet. att det var ganska normalt. Fick rådet att tempa henne några gånger under natten så att den inte blev för hög.


Klockan sattes på var annan timme, som vanligt tar jag ett råd på största alvar  - som högst var vi uppe i 39,9 grader.

Natten blev riktigt jobbig, fick för mig mellan mina sov stunder att hon inte andades. Jag kan verkligen stressa upp mig.


Men på morgonen var tempen nere i 37,1. beslutade mig än då  för att åka till Annimalen och kolla upp henne. Massa blodprov togs och det visade sig att hon hade en infektion någonstans i kroppen.


Nu börjar Carma bli sitt rätta jag igen, glad och galen ;-))) och ingen är gladare än jag ;-)

Nu vill varken Carma eller jag besöka fler veterinärer - det står oss upp i halsen.

Det verkar som vi aldrig får börja ordentligt med träningen, vi ska bara ta det lugnt. Jag ska ärligt säga att jag orkar snart inte med fler motgångar. Jag har så många gånger tänkt "okej nu kör vi" och så har det blivit platt fall.


Kanske ska ställa in mig på att vila, sluta tänka på träning 24 timmar om dygnet, börja umgås med mina icke hund vänner, gå frisör kurser i stället.


Förlåt att jag låter så bitter men det är skit nu.


Avslutar det här tråkiga inlägget med en bild på min Carma   


 

Av Marie - 24 september 2011 19:46

Vet inte om jag vågar skriva några fler rader om fjärren. Tror ni måste tycka att jag är dum i hela huvudet som jag velar hit och dit....... ja ni kanske har rätt.


Med Love lärde jag bara in alla skiften utan vad jag kommer ihåg några större problem, med Carma pratar jag om muskelminne och massa annat (förlåt) tjafs.


Förhoppningsvis kommer det här bli vårat bästa moment i slut ändan med tanke på hur väl jag jobbar med det ,-) ( eller inte)


Träff i dag med Talang Jenny, som kom hit till Skärholmen. Bjöd på lunch och fika och delade med sig av sin fantastiska fjärr. Herre jävlar vad bra det var, i stället för att bli inspererad som var Jennys tanke, så blev jag gråt färdig hur i hela friden ska vi kunna få till det och får vi det så inte kommer det bli så där bra.


MEN Jenny coachade oss in  i en lugn och fin stämmning, vilket faktiskt gjorde att skifterna blir bättre med en sån spidad hund som jag har.

Carma blev väldigt osäker till en början efter som det inte var så belönings tätt - men efter en stund rättade hon in sig, och några skiften blev riktigt bra. När hon kommer ner i aktivitet och har en lugnare attityd och då är det också lättare att se att hon gör rätt.


Fem dagar har jag lovat Jenny att ge den här metoden. Och fem dagar ska hon få ;-)) Jag är positiv ;-))

Av Marie - 22 september 2011 20:31

  Tita vad jag kan kötbulle på nosen och pinne i munnen ;-)



Torsdag och ledig dag, en otrolig lyx jag unnar mig. Efter lite pappersarbete på morgonen så tog jag hundarna på promenad. Tanken var att vi skulle träffa Sandra för lite träning men jag ställde in.

Carma har varit i gång hela veckan med saker så det kändes som vi behövde ta det lite lugnt i dag.

Men lite träning blev det så klart – men då hemma på mattan, vilket blir betydligt lugnare än träff med Sandra, men inte lika kul kanske.

Träningen i dag blev plocka upp vittringspinnen i ett tag, stå/sitt/ligg still vad som en händer .

Och som grädde på moset spelade jag in en liten film - så ni kan titta och tycka, det bjuder jag på ;-)))



 


Av Marie - 20 september 2011 07:04

Mailet kom i går kväll, och vi var med...

Jätte jätte kul ;-)


 

Så nu får vi åka en gång till på talangläger i Smedjebacken ;-)

Av Marie - 18 september 2011 22:03

Kikar i mail boxen lite väl ofta numera. Ny intagning till Talangtruppen är på gång, och jag har ingen aning om hur vi ligger till. Vi var ju med till Norge men där kunde vi ju inte visa upp oss eftersom Carma var dålig. Nu är det nya som ska in, 25 stycken har sökt den här omgången. Förhoppningsvis behåller dom några gamla talanger ;-)


Under tiden vi väntar tittar vi på en liten film ;-)




 


Av Marie - 17 september 2011 20:17

Dagens spårträning höll på att ta slut när vi precis hade börja, jag tappade bilnyckeln i skogen, i spåret. Mina hundarna var inlåsta i bilen och nyckeln var puts veck.


Spåret jag hade lagt var till Lenas Ella så det var bara att sela på henne lite tidigare än vad som var tänkt och hoppas på att hon hade nosen med sig ;-)


Tog mig ett litet snack med Ella innan hon fick gå på spåret - lilla söta Ella du kan få precis vad du vill bara du hittar nycken ( tror faktiskt jag nämnde oxfile, såg nog hur Lena slickade sig om munnen)

Ella som är en klok hund tog uppdraget på största alvar....... några meter efter påsläppet låg skatten - Ella markerade den direkt. Kan inte tänka mig att hon fått sånt jubel när hon hittat något i skogen tidigare. Jag drog en lättnande suck, och lovade mig själv att binda fast den i jackan i ett snöre till nästa gång.


 Stackars Jeanette hon har ju varit med om att jag gjort samma tabbe en gång tidigare, så händer det igen då är nog jag portad från skogen tillsammans med henne ;-)


När all uppståndelse lagt sig så fick Love och Carma spåra.

Love tuffade på och plockade sina pinnar. Carma spårade i dag jätte fint plockade alla  pinnar utom en - den passade jag på att sno åt mig, kastade den i luften och byte mot en köttbulle.... mmmmm smaskigt ( eller inte) Carma såg väldigt snopen ut, hon spårade vidare och såg till att hitta nästa pinne ;-))

Av Marie - 16 september 2011 19:35

Träffen med Lotta gick väldigt bra (som alltid). Vi började med att gå igenom hur vi ligger till i  momenten i trean. När vi kom till fjärren tror jag Lotta såg  ångesten lysa i mina ögon, för hon tog det väldigt lugnt och pedagogiskt ;-) Vi bestämmde att vi skulle kika på eländet i alla fall.


Vilket inte gick något vidare,  Lotta sa lite försigtigt - har du provat från stå att få in en ligg/sitt rörelse ? - Nej det har vi inte provat :/


Vi gjorde ett försök,  jag fick inte till det men Lotta lyckades  - "YES" jag har hittat min fjärr expert - tråkigt nog var hon inte sugen på att ta sig ann Carma, inte ens för en dag och lite pengar  (mycket synd) ;-))


Carma och jag åkte hem och provade själva i hemmets lugna vrå,  och ett tu tre så hade vi rörelsen. Nu ska vi se vart detta leder,  som tur var så har carma inga som helst problem med att hennes matte är en omständig själ - jaha ett nytt moment,  kul;-)) 

Back/ sitt som jag tyckte funkade bäst, har ju sina risker med att det kan bli många back steg innan sittet kommer ( om man inte är noga) och blir det så så kan man ju lika gärna låta hunden hoppa fram ett steg innan sitt,  samma lika problem ....hoppas ni förstår vad jag menar :/

Nu jobbar vi på "Dagens " rörelse och innan ni tittar på filmen kom nu ihåg att det här filmades senare på kvällen,  när vi precis fått in tanken ;-)




  Visst är det spännande, det här kan ju gå hur som helst ;-))

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards