Carma och Cat

Alla inlägg under juli 2012

Av Marie - 31 juli 2012 20:26

Trevlig träning både i går och i dag. Känns fantastiskt med Carma,  hon verkar vara i fin form, inga konstigheter på hela 4 veckor (om man nu törs säga så) Precis vad jag behövde,  axlarna har säkts,  jag ler och livet känns allmänt lätt   .


I går detalj kollade vi lite i dag blev det en kedja - 2 skiften i Z:at, rutan, dirigeringsapportering och hopp apport.

Allt gick galant trots att vi hade två rutor framme och konen stod läskigt nära den ena rutan ..........Men inga problem, direkt till kon sen vidare till rutan. Vilka framsteg vi gjort med det momentet, helt galet   


 


Skrev tidigare inlägg om att vi bostat upp metallen lite på semestern. Helt kass har den inte varit men jag ville se om vi kan få den lite bättre. Ibland har den riktigt skallrat  mellan tänderna men ibland har hon hållit den riktigt bra. Eftersom vi nu ska hoppa med eländet så vore det ju bra om hon blev lite mera bekväm med att ha den i munnen. Ett litet smakprov på vad vi pysslat med kommer här   (Har lagt på musik på klippet, Kanske kan vara lite högt)



Av Marie - 27 juli 2012 22:38


 
 

Av Marie - 27 juli 2012 13:47

Då var vi på väg hem från Åre. Två veckor i den jämtlänska fjällen har gjort gott. Många långa promenader i varierad  terräng har det blivit. Många sjöar har vi passerat till Carmas glädje. Love har hängt på bra men man märker att så fort det blev lite varmt då gick det lite saktare, lite flåsigare än för oss andra. När vi kom till snö då lekte livet ;-)



 



 

Blanktjärnarna - så vackert

Sophie från talangtruppen bor i Åre och vi fick till två träffar med hund träning vilket var jätte kul. Fick med mig en hel del tankar och bra övningar hem.

 

Raia


  Dom här två  veckorna har Carma och jag lagt in en extra stöt på  metallen, ett sista försök att få henne lite mera bekväm med den. Hon har tagit den hyffsat bra men jag skulle vilja få det där lilla extra


Den har legat i hennes matskål, så hon har varit tvungen att ta upp den först sen äta. JÄTTE SVÅRT har hon tyckt. Sprungit med den, både fort och långt, det gick fort att lära sig ;-) . Ha den i munnen när man är lite busig och glad,  sist men inte minst ha den i munnen och jag drar ett jämt drag .

Tycker det har givit resultat, när vi kommer hem ska vi se hur den är att hoppa med efter den här lilla kuppen


Sista veckan dök Jeanette och Janne upp vilket var trevligt vi har lunchat ihop och till och med fått till lite hund träning. Inte dåligt att ha bästa träningskompisen med på semestern, det gör vi igen ;-))



 


     

Av Marie - 26 juli 2012 17:05

 

Av Marie - 23 juli 2012 15:27




 

Av Marie - 22 juli 2012 13:46


 

Av Marie - 18 juli 2012 14:13

 

Av Marie - 17 juli 2012 12:47

För mig är det alltid lite oroligt att träffa ny instruktör, sitter i sen långt tillbaka ifrån en dålig upplevelse med en "duktig" hund tränare som lyckades få mig att inte vara bekväm på den kursen. Det har varit svårare än man tror att skaka av sig. Men jag hade inte behövt vara orolig Ditte var så mjuk och trevlig som jag kommer ihåg  henne sen landslagslägret. Och framför allt duktig på att lära ut, inte en självklarhet.


Lite skakigt  var det att få vara den som fick börjar presentationen på fredagen och då föll det sig också på min lott att börja med att  inta plan " visa upp hur vi ser ut tillsammans" . Jätte nyttigt, jag försöker tänka att jag ska hela tiden utmana mig själv om det är möjligt, göra "jobbiga" saker, och nu fick jag verkligen göra det. Man växer i det säger dom visa, och visst har dom rätt  



Efter att var och en "entrat" plan fick vi några minuter att ta upp vårat första och kanske största problem.

Jag valde som ni förstår ff. Så typiskt mig att säga att det ser så dåligt ut och så visar vi upp och så jäkla tokigt kanske det inte är trots allt. Men jag vet att det ligger mer hos mig en Carma så nu har jag fått verktyg att ta till .


Sista fotgåendet vi gjorde, där det var tänkt att jag skulle svänga så fort det blev det minsta fel.  Där blev det inte en endaste sväng,  Carma gick som en dröm och jag med   


Lördagen tog jag upp dirigerings apportering och  apportering metall. I dirigeringen har vi inga problem men jag fick många tips att tänka på och träna in. Metallen blev det många tankar runt och jag har lite att fnula med där, jätte kul för jag hade låst mig  på ideer.


Söndagen gjorde vi rutan och fjärren. Härliga Ditte kanske inte tyckte att min idee med rutan var fantastisk men lyssnade och tittade och höll till slut med att jag tänkte rätt............ MEN tänk på det här!!. Gillar när man är öppen, inget är rätt eller fel. Fjärren ska jag nu lära in att stå bakom Carma, kul med något annat har provat det tidigare men nu ska jag testa igen. Mycket för att öppna upp kunskapen i momentet plus att det är roligt med något annat sätt. Carma är på.


Det bästa av allt, små saker som jag gillar att bli påmind om är allt det här andra runt om. Belöningsord - vi har lagt till ett nytt  , Kedja belöningarna - tävlingsbelöningen med ett "bus", punkta henne i "vänta" situationen, kunna stå stilla fast jag sliter upp en bollkastare i rutan.

Små detaljer, men nog så viktiga och jag älskar sånt  


Som ni förstår blev det en fantastisk helg. Inte nog med att jag hade mina träningskompisar Jeanette och Sandra med mig  även dom andra på kursen var så trevliga och avslappnade.

Tror vi alla var nöjda, det blev både skratt och tårar vid söndagens slutgenomgång. Så klart glädje tårar vad annars   


Här kommer lite bilder från helgen. sätter inte ut några namn på verken förare eller hund, för risken att skriva fel namn  eller stava fel. hoppas ni inte tar illa upp

Ditte!



 



 



 



 


    



 



 



   



 


Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards