Carma och Cat

Alla inlägg den 27 december 2011

Av Marie - 27 december 2011 15:09

I dag tillbaka till Animalen och veterinären Anna. Blodprov, urinprov och ultarljud togs.  Och visst såg allt mycket bättre ut MEN hon har fortfarande sfärocyter i blodet och i urinet var det forfarande lite blod men mycket mindre än sist.


Dom här sfärocyterna ställer till det. Om man har för mycket av dom kan det betyda att man har en sjukdom som heter  Immunmedierad hemolytisk anemi (IHA) . Läkemedel kan vara en utlösande faktor.

Tänker inte gå in på massa medicinska termer här  - det räcker med att jag läst om sjukdomen på nätet och jag förstår allvaret. Sfärocyterna  har minskat sen i fredags men dom finns fortfarnde kvar??


Nu säger inte Anna att Carma har den sjukdomen men hon förklarar varför hon vill vara så noga med proverna och att det är viktigt att vi följer upp. Vet inte om jag riktigt tog in det här i fredags vilket kanske var  tur,  tror inte jag hade kunnat sova alls då.


Jag måste fortsätta att ta tempen en gång om dagen, kanske inte kolla slemhinnorna var annan timme - utan en gång om dagen räcker där med ;-) 


det bästa just nu är att Carma är så pigg vilket gör att jag känner mig hoppfull.



 

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards