Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 3 september 2016

Tävling igen

Av Marie - 3 september 2016 19:56

Denna gång blev det örebro hundsällskap som anordnade tävlingen.  Fick med mig bra sällskap i bilen som gjorde resan lite kortare. Fick start nummer ett, vilket jag tror är första gången det händer oss. Tävlingsledaren startade sin första elit tävling här och det uppstod såklart lite missar.


 Alltid spännande att se hur man reagerar när man blir lite pressad och när tävlingsledaren säger helt andra skiften i zätat en vad som var sagt från början, eller framåt marsch i stället för "lägg ner hunden" i fjärren. En erfarenhet rikare både för mig och tävlingsledaren som för övrigt var kanon bra och  ville alla så väl.


Vi startade upp med 10/10 i gruppmomenten


FF - var jag svajig sådär jag kan bli ibland....Carma jobbade på fint 8p

Zäta - var  tydligen vid på linjen ? .....(jag igen ) .....Carma gjorde så fina skiften

inkallning- 9p

rutan - 10p

dirigering- 9,5 sne sättande

hopp- 9,5 sne sättande

vittring 9p

Fjärr- 8p ..........skit nöjd :)


291,5 p en första placering


Så roligt



Och inte nog med det, igår kom det ett till barnbarn  - tredje i ordningen. Lea kommer bli hennes namn och imorgon tror jag att vi får träffa henne 


 

Så gosiga kinder    





 
 
Ingen bild

Sussie o Vinna

6 september 2016 15:45

Hej!
Vad roligt att det går så jädra bra för er i lydnaden. Grattis!
och Grattis till barnbarnet såklart!

 
Marie&Carma

Marie&Carma

12 september 2016 21:22

Tack Sussie :)

http://mia-co.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards