Carma och Cat

Alla inlägg under augusti 2015

Av Marie - 30 augusti 2015 07:15

I November kommer jag hålla kurs i kontaktkontraktet. Tre tillfällen ute på Botkyrka BK.



Mer info finns här:  ://www.botkyrkabk.se/index.php?page=sammarbetskurs-kontaktkontraktet


 

Av Marie - 29 augusti 2015 09:27


Av Marie - 27 augusti 2015 07:07

"Knut" en fin liten blandras och hans matte började gå hos mig för ungefär tre månader sedan. Mattes ambitioner var inte att tävla utan bara ha en lydig, trygg  hund i vardagen. Jag har kommit med tankar och verktyg  och Matte har jobbat vidare i hemma miljö. I tisdags träffades vi igen och snabbt fick jag bekräftelse på att dom har jobbat fint tillsammans. Roligt att se när det går framåt. Nu tar ekipaget ett steg till och på skoj börjar kika lite på moment. Här vet man inte vad det kan sluta   



Tack och lov var det träningstävling på klubben i onsdags - lilla Carma måste ju också stimuleras. Carma var väldigt nöjd med tillställningen. Fick till väldigt bra platsliggning. C har nämligen börjat att tjuva på medtävlandes kommandon. Märkte det på sista tävlingen men la ingen större notis på det, trodde det var en tillfällighet. Men NEJ så var inte fallet, men nu tror jag vi har reparerat det. Tur man har bra klubbkompisar som snabbt förstår hur jag vill ha träningen, guld värt. 


Som vanligt krånglar jag till mitt pass. Kan inte bara gå in och köra som vanligt. Är det tränings tävling så finns ju chansen att överaska hunden och den vill jag ta vara på. Carma fick två ingångar på plan med "bus" belöningar därefter valde jag att göra ett Zäta - tanken var att hon skulle vara så i gasen efter dom belöningarna och kunde jag då lugna henne för att sen gå in i ett lågtempurerat  moment med koncentration ?. Hon satte alla skiften och det blir man glad över men det fanns en hel del annat som var svajigt. 


Sen valde jag vittring, Fjärr - ja hon kommer fram men bra fokus på mig och inget belöningstänk. Rutan, sen dirigering - där valde jag att ha mina tre korgar med en boll i. Carma springer fint ut plockar bollen kommer in med ett "bus" vi avslutade med hopp apport med en träapport. Utgång från plan hyfsat snyggt men springer in igen för mat belöning i burk……………………. Japp så såg det ut   Finns alltid att slipa på men hon är bra fin min Carma.


Träffade en ny bekantskap i dag - en rekommendation från en av mina andra kursare. En fin golden hane.  Hans färg gick inte av för hackor - helt gyllene. 


Här jobbade vi jätte mycket med belöningsorden, ryggsäcken och fina ingångar på plan. Kände mig väldigt nöjd när vi sa hej då. Och jag hoppas och tror att matten kände likadant. 


 






Av Marie - 24 augusti 2015 06:28

Helgen har verkligen gått i målarns tecken. Hade turen att få ut kompisar och släkt helt impulsivt på lördagen, vilket gjorde att vi han med så mycket mer än vad vi hade planerat. 



 

Hela gänget sattes på att måla huset - något vi känt att vi haft lite stress med. Ville ju gärna ha det  grundmålat innan vintern.


 

Inne i huset jobbade elektrikern på.



 

Jag målade taket




   

Dagens yngsta medhjälpare   



 

Några innerväggar kom på plats.



Carma har mest legat i vattnet, något hon älskar och ute på Lisö finns det verkligen mycket av den varan .



       






     

Det var två nöjda själar som åkte hem i söndags kväll 

Hela huset blev målat förutom en gavel och vindskivorna - färgen tog slut. 



Av Marie - 20 augusti 2015 20:47

Smoothie bör intas liggande - om du frågar Carma


Av Marie - 19 augusti 2015 07:10

Fortsätter på vårt - lite annat i träningen. Har upptäckt att jag gärna tar till det när träningen känns lite trist eller att jag inte är på humör. Men det finns dagar då vi fått till seriösa pass också såklart  


För efter ett sånt här pass så kan man inte bli annat en på bra humör. Och Carma är ju en hund som gillar när jag trixar till det - hon är oerhört tacksam i det och jag tror verkligen på att ha den här typen av pass ibland. Det främjar relationen på ett lustfyllt sätt.



     

Att lägga leksaker istället för kantband var en nyhet för Carma, hon hamnade på kanten av rutan precis på en bolll, men hon låg så stilla och rörde inget av grejorna, så jag lät placeringen gå förbi



 

Fem hopp efter varandra 



 

Och så fortsatte vi med träningen "tassar i korgen"

Svårare en vad man tror, framtassarna är mycket lättare, baktassarna är jag inte så säker på att hon fattar att hon har   

 

 

 




Av Marie - 18 augusti 2015 06:35

 

Av Marie - 14 augusti 2015 06:28

får man ha i benen - Jo det stämmer fin fint. Gårdagens lediga dag som bara skulle bestå av två privatlektioner och soft, blev allt annat en det. Stack iväg på morgonen på den vanliga promenaden ner till vattnet, Carma skulle få simma. Upptäcker när jag kommer hem att mina glasögon är borta,  troligtvis hade jag tappat dom i skogen någonstans. 


Det var bara att göra en repris på promenaden, ner till vattnet igen Carma överlycklig   Bada igen?

Hittade inga glasögon, så det var bara att släppa det.


Privat lektionen skulle hållas ute på BBK. Åkte som en tok dit - men kom försent  Tack och lov var dom förstående. Tog tre djupa andetag - bort med brillorna från huvudet och in med fina hundar  

Tre timmar körde vi på, det var varmt och det märktes på hundarna. Men med ambitiösa duktiga ägare så tror jag att dom fick ut en hel del av dagen. Har haft dom här ekipagen några gånger nu och det är roligt att se hur dom utvecklas. 


Väl hemma igen ut på ny promenad, ner till vattnet en gång till Carma överlycklig - Bada IGEN?   

Näää inga glasögon - så jäkla trist.


Det var bara att sätta sig och ringa försäkringsbolag, Backmans ögonklinik och polisen, lite överdrivet kan man tycka men det behövdes för försäkringen. 


Sen iväg till Backmans för nya glasögon- herre gud hela dagen gick till dom där förbannade brillorna. 


Men vi han med lite hemma träning trots allt   


 

Carma tycker det här är jätte kul. Här har jag inte hjälpt henne alls. hon satte i alla tassarna själv. 



 


Det var så roligt att hon vägrade gå ur   Hahahaha hon ser så nöjd ut 

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards