Carma och Cat

Alla inlägg den 7 september 2011

Av Marie - 7 september 2011 10:04

Metallen var ett föremål som Carma tog när hon var liten men sen när det var dags att börja jobba med det momentet gick det inte alls. Hon vägra att ta den??


Nu har vi jobbat och så här ser det ut i dag   


VARNING för risk för nackspärr, det här inlägget har strulat med allt möjligt så nu orkar jag inte försöka få filmen rak också ( har i alla fall varnat) ;-))



 



 


Vittringen har nästa gått på räls. En och annan tanke har jag fått gnugga med mina träningskompisar, som alltid kommer med bra förslag och tankar.

I går avslutade vi promenaden med en vittring (synd att jag inte filmade) Hon springer ut som en tok ( att näsan är på är ett under) tvär bromsar vid pinnarna som flyger all värdens väg, letar upp rätt pinne galopperar in men släpper den på vägen mot mig ( för mycket belöning på den sträckan )


Efter en natts sömn tog vi tag i momentet på den regniga morgon promisen. Egentligen skulle vi ha träffat Maria och Helen på BBK men vädret var helt galet så vi ställde in. Hade en tanke att jag skulle sätta Maria framför pinnarna med en godis påse  -Titta här lilla Carma vad jag har !!  riktigt störa ut henne så hon fick tänka, koncentrera sig, välja rätt och hålla fast

Men nu blev det inte så - jag fick tänka om

Jag lade ut pinnarna och en  liten bit från dom  ställde jag en burk med lock och med köttbullar i (i stället för Maria) - visade Carma så hon såg störningen.

Skickade henne på pinnarna - hon sprang direkt fram till burken ( såklart) jag sa lite glatt att det var fel ( tokigt) och  så gjorde vi om

Carma springer ut igen men rätt denna gång, tar rätt pinne springer in sätter sig fot.... med pinnen i munnen jag säger bus - vi leker som tokar sen skickar jag henne på varsågod hon springer till burken. Det går fortfarande super snabbt men helt klart mer koncentration i momentet


Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards