Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 29 september 2011

VI VILAR IGEN

Av Marie - 29 september 2011 08:37

I måndags vid 14.00 tiden började Carma se väldigt konstig ut. Trött, ögonen hängde och hon ville bara vara i sin bur, inte ens kompis flatten Thelma kunde få igång henne. Fördelen när man har en aktiv hund är att när dom mår riktigt riktigt dåligt så märks det direkt.


På kvällen var hennes temp på 39,2. I mina ögon galet högt men det visade det sig när jag ringde vet. att det var ganska normalt. Fick rådet att tempa henne några gånger under natten så att den inte blev för hög.


Klockan sattes på var annan timme, som vanligt tar jag ett råd på största alvar  - som högst var vi uppe i 39,9 grader.

Natten blev riktigt jobbig, fick för mig mellan mina sov stunder att hon inte andades. Jag kan verkligen stressa upp mig.


Men på morgonen var tempen nere i 37,1. beslutade mig än då  för att åka till Annimalen och kolla upp henne. Massa blodprov togs och det visade sig att hon hade en infektion någonstans i kroppen.


Nu börjar Carma bli sitt rätta jag igen, glad och galen ;-))) och ingen är gladare än jag ;-)

Nu vill varken Carma eller jag besöka fler veterinärer - det står oss upp i halsen.

Det verkar som vi aldrig får börja ordentligt med träningen, vi ska bara ta det lugnt. Jag ska ärligt säga att jag orkar snart inte med fler motgångar. Jag har så många gånger tänkt "okej nu kör vi" och så har det blivit platt fall.


Kanske ska ställa in mig på att vila, sluta tänka på träning 24 timmar om dygnet, börja umgås med mina icke hund vänner, gå frisör kurser i stället.


Förlåt att jag låter så bitter men det är skit nu.


Avslutar det här tråkiga inlägget med en bild på min Carma   


 

 
 
Ingen bild

Sussie, Myzzko och Vinna

29 september 2011 23:13

Hoppas att allt går åt rätt håll nu. Håller tummarna för er!

 
mia,love&carma

mia,love&carma

30 september 2011 07:12

Tack Sussie det hoppas jag med!!

http://www.briard.mia-co.com

 
Jessicah

Jessicah

30 september 2011 12:13

Uscha, vi vet vad ni går igenom med alla motgångar med hälsan. :/
Håller alla tummar jag kan för att det här var sista gången!

Men att inte tänka på träning 24h om dygnet kan nog vara en bra idé ändå, låter inte helt nyttigt ;-)

Kram på er från mig och storebror Iver.

http://www.vildarna.wordpress.com

 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

30 september 2011 20:28

nej, vad tråkigt!! :(
Inte kul när det blir så här. Även jag håller tummarna för att det här är sista gången!!

http://www.posiitiv.blogg.se

 
mia,love&carma

mia,love&carma

1 oktober 2011 09:48

Tack för tummhållningar, tror vi behöver det ;-)
Du har rätt Jessica det kan inte vara nyttigt - men så är det ;-))

http://www.briard.mia-co.com

 
Jenny

Jenny

2 oktober 2011 00:15

Gå frisörkurser? Jag dör av skratt..du är tokig Marie!!!!

http://www.jennymorales.wordpress.com

 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

5 oktober 2011 20:40

Förstår att du blir less... mkt motgångar har ni haft nu...:S Vi håller tummarna att det VÄNDER och att allt går er väg:) Kram!

http://www.starsweepers.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards