Carma och Cat

Alla inlägg under juli 2011

Av Marie - 17 juli 2011 19:27

Då har vi anlänt till Åre. Tror det är vårat femte år här uppe, andra året i björnen hos Bodil "pysselgumman" som hon så härligt kallar sig. Vi hyr en liten lägenhet som är för fyra personer, den passar oss perfekt ;-). I år fick vi med oss yngsta dottern Sandra och hennes sambo  Mattias.


Det här stod på bordet när  vi kom till Åre, Bodil kan verkligen  konsten att få en att känna sig välkomen och eftersom vi hade en hel massa att fira så passade det ju perfekt ;-)


  Jag vet att bilden är liggande, gick inte att ändra ;-)?


första dagen mot Åreskutans topp  - kabinbanan en bit,  sen promenad upp till toppstugen 1420 meter över vattnet, Efter tusen bilder och fika blev det  en väldigt brant promenad hela vägen enda ner.  Väl hemkommen med ont i varje kroppsdel plus blåsor under fötterna är jag inte lika säker på att det var så klokt att ta ut sig så till 100%,  redan första dagen. Ja ja nu är det gjort, utstikten var slående och promenaden ner från fjället var väldigt  annorlunda mot vad vi är vana vid hemma i stan ;-)



                                            Äntligen uppe på toppen ;-)



                                           Härligt att ha dom med ;-))



  Love och husse



  Carma



   Love blev helt galen "SNÖ" ;-)



  Love igen ;-))



I morgon blir det nog en liten lugnare aktivitet - om jag  kommer ur sängen,   träningsverken  börjar göra sig påmind ;-)))




Av Marie - 16 juli 2011 20:05

I dag kom då svaret  HD B  AD 0, vilket nästan känns helt otroligt. tänk vad jag gått och våndats helt i onödan.


Jag är super glad och jag vet en till - min uppfödare Pia ;-))

Av Marie - 14 juli 2011 07:25

   I går kväll träff med Jenny och Mini från Talang. Det blev en otroligt trevlig kväll.  Vi avverkade träning, mycket snack, middag och en övertalning hubert ;-)

00,30 sa jag godnatt till hundarna och släckte lampan, det blev väldigt sent ;-)))

Men trevligt och semetser har vi,  så vad gjorde det ;-)



Mini !



 

Givande träning blev det, Carma var som vanligt  "på" och gjorde så fina saker, hon är min guldklimp - jag säger det igen, alla borde få ha en Carma. de är lycka för själen.



 


Och så klart Love   hon fick komma ut och springa lite på plan, hon blir så glad att bara få laja lite med bollen och smaska lite ( eller mycket ) köttbullar - ligga och titta. Det passar henne, och tänk vilken tur att hon är sån  - två Carmor hade nog varit lite för mycket för själen ;-))



En liten detalj uppstod i går "tjuva på tävlingsledaren" Jahaa där kom det, det var väntat, brukar alltid uppstå någon gång på unga hundar när dom börjar fatta  hur momentet är . Men det fixar vi till ;-)



  Inkallning med stå och ligg


   STANNA!!


LIGG!!





Av Marie - 12 juli 2011 16:14

I dag gick  Skodan till Strömsholm och hel röntgen  av Carma ;-)


Ville kolla upp hur läget ser ut i dag, Carma haltade lite när hon var sju månader vilket resulterade i en ordentlig koll och röntgen - då pratade vet. om en vinkel i ryggen som kanske Carma kunde känna av vid mycket hopp och studs.


Sen dess har allt gått som på räls  och jag har inte märkt att hon haft några problem  förrän en månad tillbaka, då  fick hon helt plötsligt ont i bakpartiet ?


Så i dag  togs det  bilder på Rygg, höfter, armbågar och knäleder enligt Veterinär Anna- Carin så såg allt bra ut. Hon trodde inte att vinkeln i ryggen som i dag  inte såg något anmärknings värd ut skulle ställa till med några problem. Höfter armbågar och knän var helt okej   - vi får se vad SKK säger men hon såg inget på bilderna som sa att jag inte kan tävla och träna henne som vilken annan hund som helst.


Att Carma haft ont  för en månad sedan trodde hon kunde vara mjukdelarna som spökade, en streckning kanske, vilket kan vara mycket möjligt med tanke på hur hon hoppar och far ;-)



NU KÖR VI ;-)))

Av Marie - 9 juli 2011 15:28

Nu så ÄNTLIGEN har vi semester, vilket jag tror kommer vara väldigt uppskattat av Love. Hon tycker  inte det är  100% att vara på jobbet, därför jobbar hon bara halvtid ;-)  Hon ser alltid till att få det som hon vill - en smart tant som har uppfostrat sin matte så hon fattar;-)

I 8 år har vi känt varandra och det är något speciellt att få uppleva  så många år med en hund, man vet vad hon tänker 



   Här har hon parkerat sig hos Jeanette


 

I torsdags träffade vi några från Talangtruppen, bra träning blev det med mycket snack och skratt.  Norge resan är det ju dags  att börja planera - hur och när vi ska åka dit, skönt att veta att jag har ett gäng att åka med ;-)


  Jeanettes Samson som fick visa vad han gick för - och det gjorde han :)



På tisdag är det dags för Strömsholm  HD och vinkel röntgen på Carma.

HD är det ju dags för nu och då kan vi lika gärna titta på vinkeln i ryggen och se om det ser lika dant ut som förut.

Vilket inte känns något vidare, det kan gå hur som helst. Tyvärr är jag en pessimist, tror alltid att det ska gå åt pipan men med Carma har ju så mycket  gått bra så vi hoppas det fortsätter så,  fast vi inte har  topp förutsättningar.

Får sällskap av Gisse vilket känns väldigt  bra 



Spårnig stod på schemat i dag Jeanette fick order om ett lätt spår ingen bergsbestigning eller stockar att hoppa över - När Jeanette kom tillbaka efter spårläggningen var hennes kommentar    - rena promenadvägen ;-))

och det var det.



Carma har utvecklats så fint med spårningen lugn och fin när jag sätter på selet, full fart i spåret, nosen där den ska vara,  i bland tappar hon bort sig men hittar tillbaka  ;-)  - det går framåt.



  I väntan på spåret :)



Av Marie - 4 juli 2011 21:16

 Börjar inlägget i dag med en fin  bild på  Carma, tycker hon  ser lite Kaxig ut :)



 




Träning på fotbollsplan,  och i dag bara jag och hundarna



 

Vittringen går som på räls, hon är fantastisk ;-)

 



  Love i rutan - ligger så fint...... Lägg  märke till lill skrutan i bakgrunden  - tyst och lös, det hade jag inte trott vart möjligt för ett halv år sedan ;-))




 


Vi har börjat träna in ett nytt moment - " se snygg ut med leksak" heter det :)



  En liten galen pos.




  Tycker den här är snygg, perfekt på vintern om man är frusen om öronen ;-)




   Den här lärde vi oss när vi var  i östra sibirien , otroligt bra om man har ont i tassen ;-)




  Fast jag röstar nog på den här - ett väl inlärt  tass arbete.......




Av Marie - 3 juli 2011 13:44

Musiken som jag från början hade på video klippet fick  inte höras  i sverige visade det sig, därför gick det inte att titta . Synd för musiken jag valde till är så bra Angie Ston med Wish i don't miss you. Ni får hålla till godo utan Angie,  i stället hörs min fina stämma ;-)



Sänk  ljudet så  blir det nog  bra ;-)))



Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards