Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 12 juni 2011

DET GÅR FRAMÅT ;-)

Av Marie - 12 juni 2011 20:46

Tackar för  alla snälla inlägg och kloka ord från nära och kära, det är tur man har en stab runt om sig som kan fånga upp en när det sviktar.


Vi tränar vidare ;-) Lyckan var stor i dag när Carma gjorde ett "omöjligt skifte"  i mina ögon ;-) från stå till sitt utan att flytta baktassarna.

Faktiskt var det carma som stod i stå possition jag tänkte langa iväg en boll över huvudet på henne då hon följer med i rörelsen bakåt och sätter sig rätt - Och matte Mia hade ögonen med sig och såg rörelsen  tjohoooo jackpott ;-)))

Nu har vi tränat hela dagen, ja inte riktigt men nästan ;-))


En annan rolig tränings nyhet är att Carma springer ut greppar  "metallen "

lite försigtigt, men dock  ;-) och springer in till mig - otroligt bra jobbat av Carma och mig. Förra onsdagen var vi hos Lotta Linusson  då tog hon den inte alls, bara i hem miljö,  där gick det bra

Jag tycker det  gick fort att komma så här långt, nu jobbar vi vidare på ett snabbt gripande ;-)


En anna detalj vi tränat vidare på är hakan "Ner"  på platsliggningen  vilket också går framåt - nu lägger hon sig direkt och kan ligga så en liten stund ;-)


Premiär för en "liten" träningsfilmsnutt ;-) Som jag har trixat och fixat med. SUPER TACK till Matilda som kom med goda tips om hur man skulle göra ;-)Du hade rätt om att det tog värdens tid på bloggen så det fick bli YouTube;-)

Om musiken inte faller er i smaken, så har jag eran största förståelse. Men det beror på att min man Roger har valt, och jag trodde han hade god musik smak, men  så var inte fallet ;-) känns som man är i en kyrka

Han tyckte det blev jätte bra  - speciellt musiken ;-))) - hmmmm, nästa gång väljer nog jag  ;--)








 


 
 
Pia

Pia

13 juni 2011 17:49

Ja, lite var det - men fint;-))

http://www.khemosabi.se

Marie

14 juni 2011 07:19

Det här var så kul så det kommer nog flera ;-)))

 
Ingen bild

Sussie o Myzzko

14 juni 2011 23:46

Lite men naggande gott;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards