Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 22 juni 2011

BESLUTSAMHETS ÅNGEST

Av Marie - 22 juni 2011 20:24

Det kom ett mail från Anders i talangtruppen. Norge resan som kommer ske  i Augusti ska börja planeras. En fråga som kom upp var vilken klass ska du tävla i ??

Vi ska nämligen tävla mot Norska talangtruppen "Landskamp"


Jag har vetat om den här resan länge och att jag skulle tävla 2:an i Norge har varit det självklara valet MEN  i dag  är det inte lika kul att gå bakåt i utveckligen, vi tränar ju för trean och det går sakta men säkert framåt.


Nu skrev Anders att om man ville kunde man stryka något moment i trean om man jätte gärna ville gå upp en klass.  Och det var det som satte griller i huvudet på mig - FJÄRREN,  får jag stryka den så känns det lite bättre ;-)


Efter dagens träning med Jeanette så tror jag är lite wild & crazy ( om man får vara det i den här truppen ) och säger att vi kör trean  ;-)



 


 
 
Ingen bild

Lena och Ella

22 juni 2011 21:39

Kör du trean. Du siktar väl mot stjärnorna, eller hur?
Själva försöker vi hålla gipset torrt och inte så slitet. Hon ser ut att gå under av leda. Fick iaf träna lite vittringsapportering. Då blixtra hon till.
Trevlig midsommar.

Marie

23 juni 2011 21:05

ja det får nog bli så ;-))
Stackars dig och Ella :((

Trevlig midsommar till er med ;-)

 
Ingen bild

Sussie o Myzzko

23 juni 2011 05:53

Vad spännande det är att följa din och Carmas framfart. Jätteroligt att det går så bra:-)

Lena vad har hänt med Ella?

Som sagt trevlig midsommar:-))

Marie

23 juni 2011 21:04

Tack sussie och jag håller tummarna att det blir något till dig med.
Ja Lena skriv här och berätta. jag har hört lite men jag är inte helt säker gips i sex veckor :-( inte kul
trevlig mid sommar till dig med:))

 
Ingen bild

Lena och Ella

24 juni 2011 11:05

Vi tränade rapport och på en av de, tack och lov korta sträckorna, så lyckas en rot/pinne skära av den stora ådern på frambenet (där man tar blodprov/sätter nål)och så skärs även senan av som håller koll på tårna. 8-10 cm inte så djup men långt knivskarp sår snett över hö framben. Blödde som sjutton. Sytt och gips för att stabilicera, i 6 v, sedan "lite" rehab. I dagsläge vet jag inte hur lång tid det rör sej om. Vi börjar med gipstiden. Hur ska vi sedan kunna släppa tanken på vad som kan hända på rapportskicken, det vete tusan.

Marie

24 juni 2011 23:02

Fy fasiken va trist hoppas verkligen att det läker fort:(

ja den tanken kommer nog alltid att sitta i efter det här. Men som du vet, man kan snubbla på köks mattan hemma också - inte vet jag om det var någon tröst men jag menar att det kan hända olyckor överallt och nu har ni ju drabbats i skogen en gång hur stor är det att det händer igen .....Tänk så STOR kram till er

 
Ingen bild

Jeanette

26 juni 2011 07:42

Klart du ska sikta högt. Våga vinn :-)

Marie

26 juni 2011 08:05

ja nu gör vi det ;-)

 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

1 juli 2011 13:25

kör på, det klarar ni lätt som en plätt! :)

http://www.posiitiv.blogg.se

Marie

2 juli 2011 17:14

Tack Jenny vi får se ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards