Carma och Cat

Alla inlägg under juni 2011

Av Marie - 6 juni 2011 20:12

Det här med att räkna poäng i brukseliten har varit en gåta för mig.

Har tänkt att den dagen "om " man kommer dit så ska jag lägga ner lite tankar på hur det fungerar.


Men efter att ha sätt Jeanette tävla i söndags så var jag ju tvungen att ta tag i problematiken  lite tidigare ;-)


Svårt är det - ja inte att förstå räkningen, det var lättare en vad jag trodde - nä att få till ett Cert det känns som en omöjlighet,  och tänk två har hon redan det är ett ynka till som fattas.

Fint såg det ut  och nära var det men det räckte tyvärr inte.


Nu håller jag alla tummar till nästa helg , då ska hon på´t igen   HEJA HEJA!!!!!!!!



 



 

Av Marie - 4 juni 2011 11:42

Härligt att ha Mälaren 10 minuters promenad väg från där man bor .

I dag blev det ett svalkannde dopp.  Nu kanske jag inte behöver åka till södertälje och simmet så ofta, Carma simmar lika bra i sjön men tyvärr inte Love,  hon kör sin springa i strandkanten och doppa magen som hon alltid har gjort - synd.



 


 



Efter badet gick vi till kennelklubbens äng  och tränade lite platsliggning med Carma  "Hakan i backen" . Hon lägger ner hakan så fint efter en liten stund, men att få henne att göra det direkt vid nerläggandet, där har vi lite att fila på.



  Love lägger sig oftast och softar när vi tränar jag och Carma - hon verkar tycka att det är jätte skönt. En godisbit kommer ner dimpandes då och då ;-))



 



  

Av Marie - 2 juni 2011 15:59

 bästa Lotta Linusson i dag.

Nja,  ta metallen utan ostbågar och på en ny plats - det gick sådär ;-))

vi jobbar vidare;-))


Tyckte Carma var ovanligt splittrad och utåtriktad i dag - kanske som en normal 1-åring,  skulle man nog kunna säga ;-))


Men vi lyckades med att kolla på en hel del ändå ;-)

Fotgåendet är alltid bra hos Lotta, Fattar inte hur det kommer sig,  tror jag får anställa henne att jämt gå bakom oss (kanske blir lite dyrt ;-))


Stegförflyttningar är vi på god väg, fjärren fick jag jätte bra tips som vi ska nöta på.

Vi avslutade med dirigering, fick bra tips där med ....först ut med armen sen ordet - jag vill att hon ska titta på mig var hon ska först,  sen springa ut - Carma är så duktig.



 






Av Marie - 1 juni 2011 13:20

  från att inte ens vilja titta på den i måndags  tills i dag onsdag till och med hålla den en liten stund så jag kunde fota ;-)) .......Tacka vet jag ostbågar ;-)))

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards