Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 15 januari 2011

10 månader

Av Marie - 15 januari 2011 15:36

Egentligen är  den här bloggen inte bara till för er som läser den, utan faktiskt en dagbok för mig själv,  har jag upptäckt ;-)

Det är väldigt kul att gå tillbaka och läsa  vad som har hänt, vad som blivit bättre och en sak som jag bara glömt bort är det här......

Carmas galna tok ryck på kvällarna.





 




Carmas 10 månadersdag firades med lite träning ;-) första minutrarna var det fullt ös medvetslös, vilket inte är kul   .

Men till slut går hon in i fin koncentration och vi fick till lite bra momentträning

Fina ställanden och lägganden, en kedja med inkallning, appportering, stegförflyttning och ett läggande under gång -  klock rent och jätte fint ;-))

Det bästa är att hon har kopplat komendering = gå med matte, fot ;-)


Måste klura på hur jag ska få henne i bra jobbar tempo från början,  hon tycker det är så kul och då slår det lite över på fröken C.



  

 
 
Eva-Liz

Eva-Liz

16 januari 2011 11:19

Tenk de er 10 måneder:)
Jeg har gjort det slik med mine at vi aldri krysser ringband/inn på bane uten kontakt. Så de vet at nå er det jobbe tid:)Før vi trener later jeg som det er konkurranse og "varmer opp" på utsiden.

http://www.kennelsoltrollet.com

 
mia,love&carma

mia,love&carma

16 januari 2011 15:05

tack Eva- Liz, vi gör så ;-))
kul med filmerna på din blogg ;-)))

http://www.briard.mia-co.com

 
Piia

Piia

17 januari 2011 07:39

Grattis till 3:e placerinegn på listan! Härligt jobbat! Eftersom jag inte får se er "live" så är det bra med bloggen.Då håller man sig ju uppdaterad i a f.Och håller med dig om att det är som en dagbok för en själv.Kram

http://www.piiasbriarder.dinstudio.se

Marie

19 januari 2011 21:00

Tack Piia.... tack och lov för blogg ;-)))
Tänk att det ska det vara så svårt att få till en träff???

 
Ingen bild

Lena och Ella

17 januari 2011 10:21

Tittat jag på den här videosnutten, så är det ett under att du hinner ta kort med stillbildskameran:-o
Ett riktigt kvicksilver som du har.

Marie

19 januari 2011 20:58

hahaha ja du Lena men hon har en av knapp också det finns dom som säger att - gud va lugn och fin hon är, är hon alltid så här???
jaa säger jag ;-))...... Busigt va!! ;-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards