Carma och Cat

Alla inlägg den 27 januari 2011

Av Marie - 27 januari 2011 18:01

Jag undrar om Lotta Linusson har den mista aning om hur inspirerande och bra hon är. Det är inte alla förundrat att ha den otroliga kunskapen och känslan att kunna  lära ut, utan att få eleven att känna sig mindervärdig eller dålig.


Det var med lätta steg jag lämnade Lottas lektion i går - På Carma lade vi ner fokus på fotgåendet. Jag har nog en förmåga att låta lite dålig position gå igenom.

Hon är ju så duktig, tänk om hon tröttnar. Men med Lottas hjälp så vet jag nu var kriteriet går "noll tolerans" måste bara se till att belöningen är så stor så den är värd att jobba för - vi har ju kampen så det ska inte vara några problem.

Mycket prat blev det om belöningar och attityd,  något som jag vet är viktigt  men kul att höra Lottas syn på det.

Hon har faktiskt en nackdel - petigare får man leta efter - Marie det där är en 10 men vi är ute efter 12 :or eller hur ??? .......ja jäklars vilken tur det är att jag går hos henne   


Mycket pepp-take blev det va det gäller Love och tävling, fick med mig en plan hem som vi ska prova på söndag i ridhuset - sen får vi se om den håller för tävlingen veckan därpå.

Det får gå hur illa som helst bara hon inte lämnar mig i fotgåendet som hon gjorde på sista tävlingen.

Men det här är en ny tävling och  som jag ser det - en gladare Love ;-))

Och ni vet ju hur det är när man börjar noja om en grej ;-)............inte bra    



  

Mina Tjejor!!






Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards