Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 28 december 2010

Års krönika

Av Marie - 28 december 2010 18:58

   Snart är det här året slut och jag tycker nog att det är på sin plats att kommentera några av dom stora händelserna i mitt hundliv ...........

Har valt ut det som har varit allra allra bäst, det andra det glömmer vi ;-))

Den största här hemma är nog Carma - hon är också den som gjort det här året så extra bra.


Jag började ganska snabbt efter Kenzos bortgång att leta ny hund, hade ingen tanke att hitta rätt direkt mer att "det får ta den tid det tar" och så behövde jag något att fokusera på  i sorgen efter Kenzo.

Jag hade i alla fall bestämt mig för att byta ras och då är det ju klokt att börja tidigt så att man hittar "just den där hunden"

För att göra en lång histora kort så hittade jag Pia på Khemosabi ganska snabbt

jag tog med mig två av mina bästa  vänner och åkte dit för ett besök.

Vi var överens när vi åkte därifrån att skulle jag ha en jaktgolden så skulle det vara från Pia.

Hennes tik Gimmie var dräktig och några veckor senare damp det ner ett gäng valpar, det var inte så mycket att fundera på - jag skulle bli med valp

Pia valde tik till mig, något jag inte ångrat

Tror inte det undgått någon att jag är salig i denna lilla sötnos tror också att Briard Reteriver är en fin kombination - i alla fall hemma hos oss

Tackar Pia för hundrade gången att just jag fick henne.

Hon är fantastisk på alla sätt och hur det än kommer att gå för oss på tävlingsbanan framöver  så  känns det som en fis i rymnden, hon är en så trevlig familjehund och bara det är värt massor för mig



  

En väldigt glad Marie och en 6 veckors Carma, som i dag är 9 månader och "lite" större ;-))) men en lika glad Marie ;-))








En annan stor händelse var Loves och mitt första pris i Elit, något jag aldrig kommer att glömma -  Love bet fel och mitt finger kom imellan precis när vi skulle starta. 

Jag höll huvudet kallt och gick in och körde med ett provisoriskt bandage runt handen .......som sagt första priset blev vårat, fick ett ärr på fingret som ett extra minne - vilket faktiskt är lite trevligt ;-)

Söta söta Love, men sen fick vi inte till det fler gånger "bara massa andra pris"

Till slut gav jag upp besvikelsen  blev för stor

Men i dag har jag förlikat mig med den  och är glad för det vi har presterat  vi får se om det blir några fler tävlingar för oss eller om Love får bli en glad pensionär.





2010 var också det året Love kom iform, en egen PT skaffade hon sig och Simning och sallad och tomater har sprutat genom öronen.

Resultatet har inte låtit vänta på sig 4 kg lyckades hon med att gå ner och en midja började göra sig synlig under allt hår =O


Men det har inte varit  lätt. Att börja simma på äldre dar när man inte är värdens modigaste tjej blev lite för jobbigt  och våran relation fick sig en törn. Men med tålamod och lite jäklar enamma från mig  och Carma som fick visa hur kul det är så börjar det läskiga att  släppa

och året avslutas med " matte är nog ganska bra ändå " precis som man vill att det ska vara......




    


En sommar bild i repris    

 
 
Ingen bild

Jeanette

30 december 2010 16:58

Jag älskar den glada bilden på dig Carma. Det är så mycket symbolik i den
Stor kram, nu ser vi fram emot ett nytt härligt hundår

Marie

2 januari 2011 12:25

ja jag med. härlig bild som gisse tagit ;-))
KRAM

 
Ingen bild

Gisela

30 december 2010 22:12

Ja du Mia. De händer alltid något hos dig. Många bollar i luften. Klart att Love ska ut på tävlingsplan igen. (jag håller mig hemma). Är så glad för din skull att Carma kom in i ditt liv. Rasvalet visade sig passa dig perfekt. Önskar dig och dina fyrfotingar ett gott slut och ett sjujäklar 2011. (Tack för att man får vara delaktig i dina upptåg) Nyårskramar från oss i Hökis

Marie

2 januari 2011 12:23

tack själv, jag är så glad att jag har dig, så kul att du vill följa med på både det ena och det andra ;-)))KRAM

 
Ulrika & Mercan

Ulrika & Mercan

30 december 2010 23:01

GOTT SLUT & GOTT NYTT 2011! Då jag hoppas vi kommer ses ofta!
KRAM!!

http://www.briardkillarna.se

Marie

2 januari 2011 12:21

tack det samma , det hoppas jag med :-)
kram

 
Ingen bild

Lena och Ella

31 december 2010 11:27

Gott slut och ett gott nytt år, vi ses.

Marie

2 januari 2011 12:20

Tack det samma :-)

 
Ingen bild

Mamma Gunilla

31 december 2010 11:50

Mia vilken härlig tillbaka blick med dina hundar Love o Carma som du skriver.Jag känner att Du valt Carma som känns så rätt,hon är så underbar,och Love på sitt sätt.GOTT SLUT&GOTT NYTT ÅR till er alla Kram Mamma

Marie

2 januari 2011 12:19

ja tänk vilken tur man har ;-)
KRAM

 
Eva-Liz

Eva-Liz

1 januari 2011 08:12

Godt nyttår til dere:)
Jeg er så enig med deg om disse Khemosabiene våre. Jeg tror ikke det går ann å forklare noen hvilken fantastiske hunder det er, de må oppleves:) Pia har gjort en fantastisk jobb for oss.

http://www.kennelsoltrollet.com

Marie

2 januari 2011 12:17

God fortsättning!!
ja det har hon verkligen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards