Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 19 maj 2013

Rutan

Av Marie - 19 maj 2013 18:22

I dag har vi bostat upp momenten i elit. Talat om hur jag vill ha det med vissa detaljer och Carma har fått sagt sitt. Vi är inte överens om rutan. Jag vill att hon springer ut rakt och fokuserat. Kan absolut tänka mig lite mindre fart om Carma har synpunkter på det (vilket hon inte verkar ha) när punkten i rutan är nådd vill jag ha fullt fokus på mig - det är här våra tankar går isär. Carma vill gärna kolla in statusen på rutan och gärna lite runt omkring i stället för att ta min kontakt  Dom här Carma idéerna går i perioder. I klass tre var våra rut skick rent vedervärdiga - stabiliserade sig i början av eliten men nu känns det så där galet igen   


I morgon ska vi köra ett elit program tävlingsmässigt på Botkyrka BK. Blivande tävlingsledare ska avlägga sitt prov  och vi är test ekipage. Andra gången den här månaden, vi hade ju turen att få vara med i Gävle för två veckor sedan  


Det bästa med dagens träning var nog fjärren, helt rätt alla sextiotvå gångerna     


Ska bli intressant att se i morgon  om Carma har förstått hur jag vill ha det med den där rutan och såklart om hon får till alla fjärr skrifterna utan strul   




 

Värdens bästa nos   

 
 
Pia

Pia

20 maj 2013 22:26

Det där problemet brukar man kunna få om man har kört med belöning i rutan, och det brukar vara rätt enkelt löst genom att belöningen istället kommer ifrån föraren, t ex genom bollkast. Jag tränar dessutom att "stanna" alltid betyder att bollen kommer, även på promenader och i skogen, lite när som helst. Får alltid en väldigt snabb reaktion på stoppkommandot på det sättet, och alltid 100% fokus på mig.

http://www.khemosabi.kennelsida.se

 
Ingen bild

Marie, Love&Carma

21 maj 2013 07:19

helt rätt Pia, det där är väldigt bra - tyvärr är Carma lite knepigare än så ;-)

 
Ingen bild

Jeanette

22 maj 2013 09:48

Fokus på föraren är ju det vi strävar efter hela tiden, däremot ingen dragning dit. Tycker du jobbar jättefint på att fånga det hos Carma, där ju allt är en ständig vågskål :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards