Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 21 november 2010

morgonstund har guld i mun

Av Marie - 21 november 2010 16:53

I morse ringde klockan 07.00 ingen vidare tid att gå upp en söndag, men 09.00 skulle vi vara i skogen så det var bara att masa sig upp.

Carma är med direkt, Love lyfter lite på ögonlocket - men mycket mer är det inte.

När klockan börjar närma sig avfärd så är jag tvungen att roppa på sömntutan, ingen reaktion jag provar med att locka med  - vi ska spåra Love ,träna

 ..........inget händer, - kom nu vi ska åka bil, träffa Jeanette ......... fortfarande knäpp tyst.............. - Mat.......... Love kommer direkt ;-)

Hon slaffsar i sig maten, under tiden packar jag in allt i bilen - när jag sen ska ta in henne i bilen är hon borta ..... men va f...n är hon nu???

jo hon har gått upp och lagt sig i sängen igen  - nu finns det bara ett ord kvar som kan funka att få ner henne med  - godis ..... Love kommer som en raket ;-)


Kan inte annat än skratta, Love skulle passa bra i sängreklam hos "hästens"  ;-)

Men när vi väl är på plats så tycker hon det är riktigt roligt



Ingen vidare bra bild (tagen med mobilkameran ) men man förstår varför hon vill ligga kvar eller hur ;-))  



Carma fick sig ett spår i dag. När hon blev lugn och stilla så fick hon ta spåret, första pinnen kom direkt den andra efter några meter - tycker det här funkade riktigt bra.


Kanske är det så här att Carma inte riktigt har förstått när det är spår,uppletande eller godis på sten

Inte lätt att hålla reda på alla aktiviteter som tanten håller på med speciellt inte när man hela tiden vill göra sitt allra bästa . Att det sitter ett sele på kroppen tror jag inte hon ens hon tänkt på


När alla hade spårat klart blev det dags för uppletande Carma sticker iväg och ger sig inte förns hon hittat föremålet ;-)

Love är inte lika målinriktad,  hon börjar som en raket men snabbt tar hon slut, det är inte så viktigt att hitta saken, bara man får vara med  -  gulligt ;-)



  

Godis utdelning för hittad pinne ;-) 





 
 
Ingen bild

Sussie o Myzzko

21 november 2010 20:43

Hon är ju för rolig och charmig Love:-)

Marie

22 november 2010 07:18

ja Sussie hon är väldigt personlig ;-)

 
Jeanette

Jeanette

22 november 2010 07:54

Tycker du ska kontakta Hästens :-)

http://www.springpoints.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards