Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2010

Jag är en bra skit och gör så gått jag kan........

Av Marie - 20 oktober 2010 21:11

Har faktiskt tyckt att det här med att Blogga är riktigt roligt. Så länge allt går bra och livet leker så har jag skrivit på med glädje - Sen i Lördags har mycket skit hänt   och då blir det lite svårare att formulera sig.


Love och jag tävlade i helgen både Lördag och Söndag - Lördag bröt jag efter sittande i grupp för att hon la sig ner Söndag bröt jag mitt i fritt följ för att hon gick ifrån mig......... Nu pausar vi från tävlandet och risken är stor att jag lägger ner helt............ ett första pris har vi i Elit och det får räcka, tror det eller ej men jag ger upp...... något jag är jätte ledsen för och knappt tror att jag skulle säger.

Men det ska vara roligt och det här är inte kul.



Carma har haltat till och från en period och i dag var vi hos veterinären

...........Hon fick metacam och ska vila och om några veckor ska vi träffa en ortoped få se vad hon säger


Det känns inge vidare just nu

 
 
Ingen bild

Gisela

20 oktober 2010 22:14

Livet är upp och ner. Ibland mer ner än upp. Du har helt rätt i att de ska vara roligt att tävla.
Man förmedlar nog mer till sin hund än vad man kan förstå. Du gör rätt i att ta en paus. Vem vet, nya tag kanske kommer med de nya året, vi är snart där. Vi håller tummarna för Carma och hoppas du ska lyckas med att hålla henne lugn. Å de blir inte lätt. Får bli mycke hjärngympa inomhus. Du har säkert massor med ideér.
Hökarängskramar

 
Pia

Pia

20 oktober 2010 23:30

Du har helt rätt i att det är mycket svårare att skriva om sånt som inte är så positivt, man tappar ju liksom lusten då. Jag tycker det är tråkigt att du och Love inte riktigt får till det på tävling, och förstår om det känns motigt. Men precis som Gisela säger, det kanske känns bättre om ni får ta en paus?
Jag hoppas verkligen att det visar sig vara en inflammation som Carma dras med, och att hon svarar på medicinen och blir bra sen - det är ju alltid oroligt med en valp/unghund som haltar, så jag förstår att det känns jobbigt! Du får ett gäng kramar och hundpussar härifrån oss!!
Pia o hundarna

http://www.khemosabi.se

 
Ingen bild

Sussie o Myzzko

21 oktober 2010 06:10

Ni kanske behöver en paus du och Love. Det ska vara roligt att träna och tävla. Klart att det inte känns så varje gång man tränar och tävlar men tycker man att det är alldeles för motigt så kan det nog vara bra med en paus.
Håller tummarna för att Carma slutar och halta också!
Kram på dig och hundarna!

 
Ingen bild

Susann

21 oktober 2010 08:40

Skickar en stor gäng kramar och håller med de som redan skrivit här. Det kan vara bra att ta en paus ibland och det är modigt av dig att vara öppen med att det känns jobbigt ibland.. All heder till dig! kram kram KRAM

 
Ingen bild

Lena o Ella

21 oktober 2010 11:38

Ja i bland "suger" hunderiet. Jag vet precis hur du känner dej just nu. Ella har rest sig och gått i från platsliggningen på 3 sista brukstävlingar. Ska jag behöv resa land och rike kring för att träna platsliggning, för hemma på klubben ligger hon. Jag har tappat en del focus och lust måste jag erkänna.
Carma får vi hoppas har någon lättare åkomma och att det ger med sig.
Ha det gott.

 
Jessicah

Jessicah

21 oktober 2010 16:30

Jag håller tummarna för att en paus gör er gott, det brukar kunna lösa det mesta.

Så himla tråkigt med Carma :( Nojig som jag är vill jag tipsa om att göra en draglåda för att utesluta korsbandet, är det ett bakben föresten?

Jag håller alla mina tummar för er!!
Kram/Jess

http://www.vildarna.wordpress.com

 
Ingen bild

Mamma Gunilla

21 oktober 2010 18:13

Jag känner så för dig Mia,och du skriver precis som du känner.Jag tror också att det kan bli bra med en paus.Så pausen kan bli till något bra.Jag håller
tummarna för Carma att det går åt rätt håll
och Love. Kram på er

 
mia,love&carma

mia,love&carma

21 oktober 2010 20:38

Tack så väldigt för era peppande ord det värmer

med Love är jag bara så sorgsen att det slutade som det gjorde - med Carma känns det lite bättre i dag, jag måste se framåt...det blir nog bra
Jessica det är höften som ömmar :(
Lena va tråkigt, jag förstår precis hur du känner fördelen du har är att din Ella är en riktig arbetshund ...säg till om du behöver hjälp med något :)

http://www.briard.mia-co.com

 
Jeanette

Jeanette

22 oktober 2010 13:14

Skickar en stor kram den här vägen. Allt annat har jag redan sagt och säger det säkert fler gånger till ;-) Kommer sakna dig i helgen, men du har fattat helt rätt beslut
Toffee skickar en alldeles egen hälsning bara till dig

http://www.springpoints.se

Marie

28 oktober 2010 08:16

pussar till tofflan :-)))

 
Benny

Benny

30 oktober 2010 18:32

Hej

Har inte läst så mycket bloggar på senare tid och ser detta först nu. Blir lite sorgsen av dina rader och förstår din känsla, framförallt oron för hur det är med Carma.
Du har ju aldrig hymlat om att det är tävling och träning ni ska satsa på och att i det läget få dessa drömmar krossade av en skada är en katastrof. Hoppas innerligt att det inte är på så vis utan att skadan är tillfällig och att ni kommer att få många härliga tävlingsår tillsammans. Håller tummarna!

Beträffande Love så har ju det en annan karaktär. Motgångar glöms och utan att man inte riktigt vet hur det gått till så står man där igen på startplattan inför ett fritt följ på en tävling. Det kommer att hända dig också och den gången kanske du får den där hett efterlängtade framgången. Du vet ju att hon kan om...

Kram och lycka till
Benny

http://hem.kennelinfo.com/mizty/blog/category/all

Marie

30 oktober 2010 19:10

Tack benny
kul att du hittade oss
Du kanske har rätt angående love och mitt tävlande jag får ge det lite tid så kanske vi kan prova igen till våren
kram till dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards