Carma och Cat

Alla inlägg den 30 oktober 2010

Av Marie - 30 oktober 2010 11:05

Men vad roar man sig med när man har en hund som  man  inte kan gå  några promenader med och är pigg som en mört     ???

Lite moment träning i köket går faktiskt alldeles utmärkt


carma och jag bygger kedjor, vilket hon fattade direkt - så jäkla inspererande


Jag börjar med att sätta ut en burk med lite godis (externbelöning)

Ett snabbt ställande där jag går runt carma (stadga) jag ställer mig bredvid henne vilket leder till några steg fot och en vänstersväng som leder till "BUS" (lek med mig) som sen leder till "varsågod" (externa belöningen)

ELLER

En fin ingång med kontakt leder till ett snabbt läggande jag byter possition ställer mig framför gör ett sittande i fjärr som leder till ett "varsågod" (externa belöningen)........man kan hålla på och laborera och överaska  - det blir til att tänka till och planera ...vilket jag tycker är kul ...

för tillfället blir det mycket godis belöningar eftersom vi inte ska rejsa utan ta det lugnt ( hmmmm så gått det går)


Ett otroligt roligt sätt att träna på speciellt när man har en liten Carma som fattar galoppen ...........




  


Av Marie - 30 oktober 2010 08:52

Nu hoppas jag att alla söta gamla tanter kan läsa vad jag skriver   Säg bara till om det inte blev till eran belåtenhet, jag älskar att fixa och dona här ............fråga min man Roger    

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards