Carma och Cat

Alla inlägg den 8 oktober 2013

Av Marie - 8 oktober 2013 21:09

Om jag säger att det finns en träningsplan stor som en fotbollsplan med strålkastar belysning 10 minuter hemifrån, som lyser bara för hundträning, två timmar en kväll i veckan    Visst är det nästan så man inte tror det är möjligt, men det är precis var det är. Som vi trånat om den planen förra hösten och så var det bara att ringa och fråga - och vips så tände dom för oss.   


Känns super bra, jag jobbar till 18.00 och nu på hösten börjar det bli mörkt vid den tiden vilket gör att det är svårt att hitta bra ljusa träningställen, såklart kan man åka till klubben men det är skönt att ha något närmare.


 


    


  

Av Marie - 8 oktober 2013 06:51

I bland har man tur som en tok, 5 min ifrån mig har man öppnat ett hundsim   Carma och jag var där och tjuv kikade för några veckor sedan - i går var vi där och tog våran första simtur   

20 gånger har vi köpt och en gång i veckan kommer vi vara där. Känns bra med tanke på alla fina muskler som Carma fixade till nu under sommaren i Mälaren inte kommer gå till spillo under vintern. Hon behöver ju dom mer än någon annan    


Intressant hur olika hon är i dom olika "bassängerna" i Mälaren ligger hon och cirkulerar i 20-30 min utan att ha en tendens till att vilja vila. Jag får nästan tjata för att hon ska komma in och andas lite. 

I hundsimmet märker man efter 10 minuter att hon vill komma in till kanten och vila - då håller jag henne i mina armar och hon är kvar i vattnet, hon slappnar av så fint, ligger helt stilla och sen är hon nöjd och kör på igen. Tror egentligen inte att hon är trött,  utan bara tankar kärlek   


Vi fick prova på vibben ? tror det heter så man ligger på en kudde? som vibrerar, ska vara bra för massa saker..................jo det var lite annorlunda - det tyckte vi nog båda två. Ska få prova en gång till så får vi se om det kan vara något för Carma 


 



Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards