Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2012

FRITT FÖLJ

Av Marie - 27 oktober 2012 16:17


Ibland när Carma och jag går fritt följ så tycker jag att det blir hackigt,obekvämt och ingen feeling alls - inge bra med andra ord. Det kan hända att min  "partner" kommer in i ett plog tänk och har vi otur så är det svårt att få henne på andra tankar. Jag tror det hela handlar om belöningsförväntan. Hon liksom provar sig fram med lilla rumpan, om jag går så här så kanske det kommer en belöning................nähe .........om jag gör så här da'....................nähe   

Så länge man håller sig i dom lägre klasserna så är allt frid och fröjd men högre upp krävs det lite mer. Det blir  lite längre och svårare   


Ni som följt mig här vet att ff inte är mitt absoluta favorit moment, men att jag jobbat på och kommit ganska långt i min tanke bana   


Tror dagens träning gav Carma en fin tankeställare, tror och hoppas att vi är på rätt väg. Jag tyckte vi fick till ett bra flyt.  Måste vara ett gått tecken från min sida när jag sitter här och funderar på om vi ska ta en kort promis till ängen och köra lite ff   



 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards