Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 15 maj 2013

Plätt lätt

Av Marie - 15 maj 2013 08:08

Fjärr fjärrr fjärr - inte bara det som tränas men mycket av den vara blir det och i alla möjliga konstellationer. I början av en kedja, i mitten,  tre fjärr i en kedja osv. I måndags kväll letade jag mig ut till Sophies föräldrars hus i Södertälje.  En stor appellplan mitt på tomten gjorde träningen precis så bra som på klubben. För första gången på länge kunde vi utföra en fjärr utan komplikationer   Jag tog bort handtecknen körde bara röst. Vilket gjorde att Carma koncentrerade sig bättre och inte bara gissade sig till vilket skifte som var på väg. I går tog jag en sväng ner till fotbollsplan och hon visade upp samma attityd igen. Ja det funkar på träning och då har vi kommit en liten bit på väg   


Måste bara få berätta om min lilla lätta hund. Som läget är nu så vill jag inte att hon ligger i sängen något som hon gjort i tre år  vilket har varit jätte mysigt, jag tycker hunden ska få vara där  

Men är man kvalsterallergisk så är nog sängen det värsta stället av alla.


Plus att varje morgon så fort jag rör mig så kastar sig Carma ur sängen för att hon tror vi ska gå upp  jäkligt irriterande. Har provat med olika alternativ för att få henne att tagga ner men det har inte funkat. Vissa morgnar kan hon kasta sig ur sängen fyra fem gånger. Kan inte vara bra för hennes kropp. Plus att hon blir ju så jäkla stressad av det här. 

Har inte riktigt velat ta tag i det här problemet men efter vi varit hos sjukgymnasten sist så förstod jag att nu måste jag gå till handling  


Funderade på att kompostera in henne i hennes bia bedd men mannen tyckte det var i taskigaste laget (kan hålla med) men hur fasiken får man en hund att stanna kvar i sin bia hela natten som varit van att ligga i sängen ????


Jo man "bara" säger - ligg nu här - här ska du stanna!! så gör den lilla vovven det. 


Detta är helt sant hon har legat nu i två veckor i sin säng, inga problem   Jag sover hela natten plus att hon går lugnt och stilla ur sin säng när jag går upp,  ingen stress eller hysterisk hund   

Hur lätt kan det vara??? tydligen hur lätt som helst  


 



 
 
Ingen bild

Sussie, Myzzko o Vinna

16 maj 2013 06:52

Visst är det lite tråkigt att inte ha dom i sängen. Med Vinna gick det jättebra och hundarna är inte ens i sovrummet. Det var mest Myzzko som brydde sig. Han gillar ju liksom inte förändringar;-) Kul att det går så bra med fjärren:-)

 
Ingen bild

Marie, Love&Carma

16 maj 2013 21:24

ja det är lite trist, men hälsan går först ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards