Carma och Cat

Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av Marie - 11 oktober 2012 09:18

Hund träning är verkligen så mycket mer än vad man tror. Ni som har samma hobby som mig vet vad jag pratar om, ni andra har verkligen missat något   

Jag har ju haft turen att ha  haft två helt olika hundar. Tack och lov börja jag med den lite svår motiverade vovven som det krävdes en hel del trix och fix med för att hon skulle stanna kvar på plan   Lyckades inte hela vägen men jäklar vad jag lärde mig saker och vi var ett fint team så länge det varade. Love som är den vovven jag pratar om är min läro hund, den bästa i sitt slag  


Sen kom lilla Carma som vände upp och ner på hela mig. Tänk om jag hade börjat med henne   Oj oJ oJ då hade jag varit kaxig..........hur svårt kan det vara   .....................Tänk var raser och hundar kan vara olika.


Men pga. Love är jag väldigt ödmjuk och så extra glad och förvånad  över vad Carma presterar. Som en sån här sak som i går på träningstävlingen på BBK.......... (Listan kommer bli lång) Gå in på plan lös för platsliggning, kanske ingen stor sak för er men för mig är det enormt, ligger i 2 min med hakan i backen, går ut från plan fint och snyggt, fint fokus, fina transporter, en jäkla masa energi, ÄR MED MIG,  gör en apporterings dirigering som får matte att gråta en skvätt av lycka, bra hopp apport, bra zäta skiften, fin ruta, lite plog i ff - men inte som sist  

Tänker fel i inkallningen men tänker om och kommer som ett skott. Gör ett jätte fint vittrings arbete men tappar pinnen på vägen in. Fin fjärr med bra "stirr blick" (jobbar vidare på stå-sitt skiftet det suger fortfarande, men det är så mycket annat i det momentet som är super så jag är nöjd) 



Visst var det några missar, men för mig är hennes vilja att göra rätt - inte vara rädd att göra fel  och att hon tycker att det är så förbaskat kul så mycket viktigare att fokusera på och det är den känslan som sitter i min kropp i dag...............................................

........... och det gott folk är grejer det     


 



Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards