Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2012

PRIVAT LEKTION

Av Marie - 18 oktober 2012 20:18

 

 Tycker den här bilden sammanfattar dagens träning hos Niina Svartberg  

Gjorde vi något som var som det skulle i dag ??


Var tvungen att riktigt tänka till, det är lätt att bara komma ihåg det som var lite............... annorlunda   


Jomen det var en hel del bra nu när jag repeterar dagen i huvudet.

Två fina vittringar, en super dirigering, ett ganska fint ff, fina hopp apporteringar ( faktiskt flera stycken) inte en ända där hon gick på sidan  - TJOHOOO  , fina inkallningar (nja kom inte direkt, men det skiner vi i) 


Och sen det som blev "annorlunda", vilket egentligen bara var rutan med respektive kon skick  som gick åt pipan.

Men det var så rörigt och galet så det satte sig fast 


Carma har en förmåga att ha lite för mycket spring i benen och lämnar gärna huvudet hos mig,  speciellt när rutan ligger i en  kedja. Hon passar på att göra massa annat trevligt   

Därför var planen i dag att lägga rutan i lite olika kedjor för att titta på problemet.

Och problem har vi, alla fall i dag   

Var längesedan jag såg Carma så här i gasen och okoncentrerad.

Niina kom med många bra saker som vi ska applicera vidare   



Ja vem har sagt att det ska vara lätt   

Tur det är så himla roligt  


 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards