Carma och Cat

Alla inlägg under juli 2012

Av Marie - 17 juli 2012 12:31

En bild säger ner en tusen ord   

Av Marie - 14 juli 2012 10:15




Av Marie - 13 juli 2012 07:56


Då var det dags för Ditte kurs. Hela helgen ska vi vara på Hölö Bk, vilket nästan är som hemma. Har tillbringat många sommrar där   . Dock inte på Bk:t men i den lilla Byn/sammhället   Love får stanna hemma med husse   


Super glad att vi kan åka, har ju missat så många andra roliga saker sista tiden, så det här känns extra bra att vi kommer iväg på. Funderat lite på vad vi ska ta upp med Ditte, vad vi har problem med. Och tyvärr så ligger fotgåendet på första plats. Carma kommer inte bli glad över mitt val (inte jag heller) men det är ett måste. Går inte att mörka längre. Man kan inte apportera / springa fort hela tiden  


Har förhoppningen att när vi kommer hem så säger vi  annorlunda. "VI älskar ff"   Vi får se.........



 

Får man inget godis, får man ta själv,  eller???



Av Marie - 11 juli 2012 13:58

Härlig dag med många järn i elden. Började morgonen med en simtur, Carma älskar verkligen vatten livet hon kan ligga där ute och bara simma runt runt, spelar ingen roll om det kommer båtar eller stora vågor hon njuter  av livet. Love däremot springer i  brynet och" vaktar"  Mälaren, inte lätt när carma ska i eller ur vattnet   . 


 


 Där efter träning med en ny bekantskap. Vi bor väldigt nära varandra och har träffats ett antal gånger på promenaden, pratat om att träffats och träna men det har aldrig blivit av. Tills nu, två gånger har vi fått till och det har varit så trevligt. Carma var i sitt ess, tycker vi fick till en bra träning jag är nöjd. Pillade lite i detalljer som rutan, tycker det verkar som om det momentet är lättare i Eliten en i trean ?. Hon gör i alla fall rut skicken mycket bättre nu   


Träff med stora dottern för lunch och shopping, hade turen att springa på bästa Jeanette som också var hungrig så vi slog ner och sällskapade. 


Där efter till Mälarhöjdens lilla spa för en ansiktsbehandling .......något jag aldrig unnar mig, men nu var det dags.


Tro det eller ej men jag han med ett pass till med Jeanette och Acke. Jeanette hade med sig hindret. Ett moment jag tränat alldeles för sparsamt, nästan aldrig.( vilket finns sina själ till)  Vilket synts på tävlingarna  både på nollorna och tekniken, den är bedrövlig. Och efter dagens pass får man nog säga att vi behöver träna mycket mer.


En kedja fick vi till,  ett skifte i Z:at, rutan , dirigerings apportering . Var lite inställd på att det kunnde strula  med  kon skicken, det är ju en hel del att hålla isär i dom två sista momenten,   men det gick galant   Kul 





Av Marie - 10 juli 2012 17:41

 - Vågar knappt säga det men hon reagerar ingenstans i dag, det känns jätte bra   ...........Charlottes ord från dagens undersökning. Sist jag var där grät jag  och det var inte långt från tårar i dag med,  men av en helt annan anledning, Väldigt stor lättnad. Tror faktiskt att Charlotte och jag var lika oroliga för det här besöket. Medicinen  har gjort det den skulle, musklerna är mjuka och hon reagerar ingenstans i ryggen.   


Nu håller jag mina tummar att det ska fortsätta så här,  smider mina planer för framtiden med tillförsikt,  men med stor glädje   

  



 






Av Marie - 9 juli 2012 09:01

En film från talangtävlingen i Kristinehamn. Har bara valt några moment så den inte skulle bli så lång. Och jag vet att fotgåendet inte är perfekt vi har lite att jobba på där   Och på några andra ställen   







Av Marie - 6 juli 2012 18:33

För fyra veckors semester   så härligt. Slappa, träna och bara koppla av står på agendan, inga måsten. 

Om en vecka  blir det helg kurs med Ditte, vilket ska bli kul, intressant  att gå kurs för en för mig helt ny instruktör. 

Vi började våran ledigheten med en simtur i Mälaren   Carma var nog den som njöt mest   


 




Finaste Love nosen  

Av Marie - 5 juli 2012 13:17

Kul träning med Jeanette i går, tror nya leksaken gjorde succe. En idée som inte kommer göras igen var sytråd runt vittringspinne ...håller man inte fast pinnen så åker den ut och då får man göra om, så var tanken  -  funkade inte alls. Tror det mest berodde på att vi har en Carma att jobba med, Carma gör ibland saker lite väl snabbt inte så lugnt och eftertänksamt  utan lite mer "hej vad det går" och att ha en hund inlindad i sytråd var inget vi strävade efter. Men mycket skratt blev det   


Tar till en annan idée , vilket hon svarade bättre på   I värsta fall får vi köra med kalsons klister   


Mycket i Eliten som ska läras in,  dirigeringen är absolut våran favorit och sen är jag lite svag för skrifterna i Z:at.  Gillar det här med att ha huvudet låst fram, Carma tar det på största allvar. 


 

Nya leksaken   


Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards