Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

VÅR

Av Marie - 28 mars 2012 18:58

Träningstävling i Söndags. Vi blev ett litet gäng på 6 personer som träffades på Botkyrka BK. Allt gick Jätte smidigt och bra tillväga. Vi gjorde gruppmomenten efter konstens alla regler sen hade alla "tävlande" en liten lapp med sig med önskade moment. 


Måste säga att det här med att tränings tävla är så himla bra. Det verkade som  alla som var där fick mer smak, för ny "tävling" håller på att planeras  


Carma och jag körde en liten kedja med ff, sättande under gång, inkallning, rutan, hoppapport,fjärr och avslutade med metallen och efter fint gripande så ramlade ett lammben ner till Carma ( Mycket uppskattat )  



   



   Fina bilder från Kristin Svee, TACK


Vår i all ära

Men dom här jäkla fästingarna är på intågande. Vilket är ett stort problem 

Jag vill helst inte använda gift, så nu har jag fyra saker på Carma som är giftfria


1. Ett shampo som ska vara lite avstötande för fästingar (något man inte får gå ut med i dag på förpackningen, men tidigare år gick det bra)

2. Bärnstenshalsband

3. B-vitaminer

4. Mina ögon  som är på span hela tiden 


Få se om det här räcker och fungerar.  Love ska få frontline vilket inte är gift fritt men det är i alla fall den snällare sorten, vet att det fungerar på henne och hon är så sällan i vatten  så det  kommer hålla ett tag.

 
 
Katarina och Fixa

Katarina och Fixa

28 mars 2012 19:49

Jag plockade första fästingen igår på Extra, den hade intehunnit sätta sig som tur var. Här blir det tyvärr starka grejer trots att hundarna badar. Har inte Extra nåt på sig så plockar jag tio fästingar per dag på henne när det är vamt ute. Fixa gillar de inte lika mycket.

http://www.helahunderiet.se

 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

28 mars 2012 20:30

så himlans bra med träningstävlingar! Sånna uppskattas ;)
Vi plockade första fästingen på våran lilla Ida i söndags. Så äckliga små saker, ush för dom!! ;)

http://www.posiitiv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards