Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

TRÄNING

Av Marie - 23 mars 2012 07:04

Mycket träning har det blivit i veckan. I måndags var vi hos Lotta Linusson. Lotta har falk ögon och ser både det ena och andra. Fick med mig två saker hem att träna vidare på.


"Rutans" problem är avståndet, står jag på 12 meter så går det galant men längre så gör lilla damen vad hon känner för, med andra ord virrar omkring kollar läget och öronen lämnade hon kvar vid mig.


"Vittringen" gör hon ett omtag på vägen in, där har jag tränat det separat med bara en pinne - och som Lotta sa - du har lagt en bra grundträning. Så fort pinnen är själv gör hon inget omtag men kommer den in med dom andra pinnarna så gör hon det?? Så nu ska den ensamma pinnen fasas in i dom andra. 



I onsdags och torsdags kväll har vi haft den stora förmånen att få träna på Kista mässan. Special tillstånd har vi haft och jag passar på att en än gång tacka Sandras Niklas för att du fixade det här ( det krävdes nog sin man) 


Medans fiske entusiasterna snickrade på sina montrar inför helgen så fick jag och Sandra träna hund på deras fantastiska mattor i hallen. Platsliggning har gjorts, rutan har vi tränat på, kedjor i stökig miljö har provats och Carma har varit i sitt ess jag har inte köpt en lugn golden den saken är klar, herre jösses vad hon kan tycka livet är toppen   


Två roliga kvällar har det varit och massa bra  info har vi fått om våra hundar   


   

Störning på hög nivå




   

Sandra och Jade



Sittande i grupp  


   Love gjorde det hon är bäst på   

 
 
Ingen bild

Sandra Jade & Stjärna

23 mars 2012 09:11

Fantastiskt kul hade vi och bra med info fick vi med oss:-)
Hoppas vi får göra det igen!;-)
KRAM

 
Jenny

Jenny

24 mars 2012 22:41

Sååååå avis och vilket supertillfälle för er!!!!! Kramis

http://www.jennymorales.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards