Carma och Cat

Alla inlägg den 31 mars 2011

Av Marie - 31 mars 2011 19:02

Det är inte ofta att det händer att träningen med Carma inte känns bra, men i går var det en sådan dag.

Vi träffades på Botkyrka BK, Jeanette, Maria och Helene  - Jeanette och jag hade förmånen att kunna komma dit lite tidigare så vi körde igenom "Tanterna"  Vilket gick över förväntan,  Love  var på G och lyckades få till alla moment efter regelboken ........ja Loves och min regelbok ;-)) Zita glimmade till hon med ;-))


Sen var det dags för lite träning med dom små och träningskompisarna.

Carma var som ett yrväder och det ff som vi skulle nöta lite på blev det inget vidare med. Måste fixa till en plan om det blir så där igen,  i går fanns det ingen - tyvärr.


Det var med låg profil jag åkte till Lotta Linusson i dag för en lektion.

Trist om samma känsla skulle infinna sig igen.

Min tanke var att vi skulle gå igenom tvåans moment, och såklart titta på ff.

Det blev en bra timme med Lotta, yrvädret Carma fanns  kvar men i dag gav träningen något. Carma och jag åkte hem med lite mera kunskap i bagaget.





När Carma var liten förökte jag att få hennne att lägga ner huvudet vid Ligg (tycker det ser så trevligt ut när andra hundar gör det tex. i fjärren) men vi fick en låsning, så jag bestämmde att ta ett uppehåll, nu har vi tagit upp träningen igen men bytt taktik ;-) Disktrasan fick bli target - så här ser det ut i dag  ;-))............ fortsättning följer ;-)





 Har inskaffat en videokamera och var så nyfiken om det funkade att lägga ut här och det gick ju alldeles lysande ;-))


Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards