Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 5 november 2011

SPÅR LÖRDAG

Av Marie - 5 november 2011 15:19

Spårskogen och NM i lydnad, allt på en gång.  Men som tur är med dagens teknink så går det att få till. Helt otroligt - där sitter man i skogen och spåren är lagda, tar fram sin  "vän i livet " och  trycker på lite knappar och helt plötsligtt är man live på lydnads plan i Danmark ;-)). några ekipage hann jag se innan det var dags  att gå Carma & Loves spår.


  


Carma spårade jätte bra i dag,  men som Jeanette sa  - Stor eloge till Carmas Matte ( och det är jag ;-))) för bra arbete. Fick lite skit sist för att jag lät Carma rusa iväg i spåret, hon blir så yvig då och kommer lätt fel. Kommer ihåg dom orden så i dag skärpte jag till mig och utdelning fick jag direkt. Man blir lite extra glad när träningskompisen  ser att man anstränger sig :)


Love fick ett begagnat Zita spår vilket hon tyckte var helt okej. Mycket doft så hon inte behöver anstränga sig allt för mycket :)


Uppletandet gillar carma, fast varför lägga puckar och plats burkar när det kan ligga mjuka fårskinsduttar och andra lite mera krepp vänliga saker. Till slut fattade hon att dom där hårda grejorna gäller dom med ;-)


  

Här kommer hon med pucken;-)




 

     

   Fin kontakt !!!!  

Alla hundarna skötte sig exemplariskt i dag så jag tror att både Lena och jeanette åkte hem nöjda med dagen  precis som jag ;-))


 






 
 
Ingen bild

Jeanette

5 november 2011 16:16

nä men, skit brukar jag inte dela ut ;-) bara goda råd. Men superduktiga var ni och det var STOR skillnad. Vi, som ni, åkte hem mycket nöjda
Kram

 
Matilda

Matilda

5 november 2011 17:38

Låter som ni haft en härlig dag i skogen :-)

http://www.aquaseers.se

 
Mia

Mia

5 november 2011 19:19

Åh vad underbart med en skogsdag! Det ska jag få mig en i morgon, med spår, kryp, framförgående och valp-skogsövningar :D! Det är gött att bruksa till sig då&då :)!

Ska du och Carma ut på någon brukstävling snart :)?

http://k9konsulten.wordpress.com

 
Jessicah

Jessicah

5 november 2011 19:42

Haha vilken rolig bild på dig på stubben! Jag kikade jag med, himla festligt med dagens teknik. :-)

Kram Jessicah

http://www.vildarna.wordpress.com

 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

6 november 2011 16:17

Skönt med en dag i skogen! Roligt att det går framåt för er!! :)

http://www.posiitiv.blogg.se

 
Ingen bild

Lena och Ella

6 november 2011 16:33

Sammanfattning för oss, nöjd men riktigt trött när vi väl var hemma. Nanna i soffan redan kl 17, sedan blev det inte mer gjort den dagen.

 
mia,love&carma

mia,love&carma

6 november 2011 21:00

Du har så rätt jeanette , skit delar du inte ut ;-)))
Mia och matilda - Ja skogen är bra trevligt ;-)))
Jessicah- inte till min fördel, men men ;-))
Tack jenny ;-)))
Ni fick slita i går lena så jag fattar att du var trött ;-))

http://www.briard.mia-co.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards